Bali & Darwin part II - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Bali & Darwin part II - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Bali & Darwin part II

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Augustus 2011 | Australië, Alice Springs

Mijn reis naar Bali ging een stuk voorspoediger dan verwacht. In eerste instantie moest ik 5 uur wachten op mijn aansluiting in Surabaya, maar bij aankomst even gecheckt of ik nog op een vlucht eerder kon en dat was mogelijk! Ik kon gelijk doorlopen naar mijn volgende vliegtuig en was dus uiteindelijk 5 uur eerder in Bali dan gepland, HAPPY DAYS!

Eenmaal in Bali aangekomen heb ik ingecheckt in mijn super hippe hostel en ben ik herenigd met mijn surfmatties uit Australie: Matt & Emma! Super leuk om weer ‘bekende’ om me heen te hebben! De eerste 5 dagen heb ik met hun doorgebracht. Deze dagen bestonden vooral uit zonnen, zwemmen, eten, drinken en shoppen (daarbij natuurlijk flink afdingen)! Het voelde echt een beetje als mijn zomervakantie! Matt & Emma zijn bij de voorbereidingen van hun reis niet zo slim geweest; ze hadden namelijk alles al gepland en vastgelegd en dus niet erg flexibel in het verder ontdekken van Bali. Gelukkig waren zij niet de enige vertrouwde gezichten op Bali..

Op zaterdag 23 juli reisde ik af naar Lovina, in het noorden van Bali, waar ik Janine (mijn vriendinnetje van de basisschool) en Justin (haar vriend) ontmoette! Dit was helemaal bijzonder…. Je moet je voorstellen dat we de laatste 2 jaar van onze basisschool onafscheidelijk waren en Janine daarna verhuisde naar Emmen. We hebben altijd wel contact gehouden, maar het was nu minstens 1,5/2 jaar geleden dat we elkaar gezien hadden! En waar ontmoet je elkaar dan.. op BALI! Met Janine en Justin ben ik eigenlijk half Bali over gereisd. We begonnen dus in Lovina, maar het Nederlandse gehalte was daar zo hoog (ze verkochten zelfs frikadellen & kroketten) dat we al snel afdaalde naar Ubud. In Ubud hebben we een scooter gehuurd en rondgetoerd. Ook zijn we naar de Monkeyforest geweest en hebben we natuurlijk weer de nodige ‘bananapancakes’ en ‘Nasi Gorengs’ gegeten. Een middagje liet Justin ons doen waar we het allerbeste in zijn: SHOPPEN haha! Onze laatste bestemming was Balian Beach, dit stukje Bali is nog niet zo bekend en dat was te merken. Het was een stuk rustiger hier en de dichtstbijzijnde pinautomaat was een zoektocht op zich. Justin heeft hier zijn surfskills gewerkt en Janine en ik hebben vooral aan ons kleurtje bijgewerkt. Op 29 juli werd het weer tijd om af te dalen naar Kuta (toeristendrukte dichtbij het vliegveld) daar hebben we nog een final dinner gehad en het laatste potje ‘Janine&Justin kwartet’ gespeeld (die hadden ze gekregen van hun vrienden thuis haha..). Vervolgens heb ik vervolgens de shuttle gepakt naar het vliegveld.

Op 30 juli landde ik vroeg in de morgen weer in Darwin. Toch wel weer lekker om in het ‘Westerse’ te zijn hoewel de prijzen wel weer een tegenvaller was! In Darwin had ik natuurlijk al eerder gezeten, dus heel veel heb ik daar niet gedaan. Esther, de Nederlandse die ook al in mijn hostel in Sydney was, was hier ook en zij verbleef bij een Australisch stel. Op maandag 1 augustus was de zoveelste nutteloze ‘public holiday’ in Australie namelijk: Picnic Day. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar een nogal ‘chique’ feestje namelijk de jaarlijkse paardenraces. Voorwaarde was dat ik wel in passend tenue verscheen! Opgedoft in mijn, op Bali gekochte, jurkje hebben we ons vermaakt met roze champagne, en een scala aan voorbijkomende jurken, hoeden, pakken, etc. Oja.. tussendoor zagen we ook nog een aantal paarden voorbij racen, dat was waar uiteindelijk natuurlijk allemaal om ging…

Op 3 augustus werd het tijd om Darwin te verlaten en nam ik de trein naar Alice Springs. Hierover meer in mijn volgende en tevens laatste blog!

Liefs Lisette

  • 10 Augustus 2011 - 05:03

    Je Moeder,:

    Zodat was een leuk verhaal, en leuke foto's. En Janine is niks veranderd. Het gaat nu wel snel hoor. Nog een paar nachtjes en het is voorbij. Geniet nog van je laatste dagen in Aussieland.

  • 10 Augustus 2011 - 06:28

    Wilma Van Nunen:

    Wij wensen jou een prettige vlucht over een paar dagen, naar het natte Nederland! Dat zal wennen zijn, ik heb met plezier je weblog gelezen en je mooie foto's bekeken,
    groetjes Wilma

  • 10 Augustus 2011 - 08:17

    Sam:

    Mooi verhaaltje weer Lies!
    Ben helemaal jaloers op je!
    Geniet nog van je laatste weekje!

    XXXX

  • 10 Augustus 2011 - 09:22

    De Posten:

    Dag Lisette. Beter laat dan nooit. Vanmorgen belde je moeder en op mijn vraag wanneer je terugkwam, vertelde ze, dat dat volgende week donderdag zou zijn èn dat ik je op deze site had kunnen volgen. Direct opgezocht en begonnen met dit te lezen. Je bent echt een globetrotter geworden. Je andere verslagen ga ik ook nog lezen. Geniet nog van de laatste week. Tot ziens! Liefs voor jou, ook van Riek, Arend

  • 10 Augustus 2011 - 17:02

    Ans:

    Zo Lies, wat een verhaal weer! Jammer dat we je epistels moeten gaan missen! Zelfs op vakantie waag ik me er aan. Ben toch blij dat je nu snel weer naar huis komt ( gezellig) geniet nog van de laatste dagen down under en heb een relaxte, veilige terugreis strax! Liefs van ons uit een warm france en tot gauw.dikke xxx

  • 10 Augustus 2011 - 18:10

    Janika:

    Toch weer even Bali meegepakt, super hoor! En zeker leuk dat je met Janine hebt gereisd. Geniet nog even van het laatste weekje!! Tot snel, we kijken naar je uit!!! X Janika

  • 13 Augustus 2011 - 11:54

    Bea En Bert Troost:

    Wauw, Lisette, wat een mooie foto's en leuke verhalen. Goede terugreis naar het mooiste land van de wereld en weer lekker bij moe en pa thuis. Oost, west, thuis best ! We zien je !

  • 15 Augustus 2011 - 12:46

    De Posten:

    Inmiddels heeft je moeder me gecorrigeerd. Je komt niet donderdag, maar woensdag thuis.
    Wensen je een goede reis toe en tor zien!
    Riek en Arend

  • 17 Augustus 2011 - 10:05

    De Posten:

    WELKOM THUIS!!!!
    Riek en Arend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 84087

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: