Solid as a Rock! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Solid as a Rock! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Solid as a Rock!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Ga er maar even goed voor zitten want hier is hij dan.. mijn alweer laatste blog van deze onvergetelijke reis:

De Ghan is een bekende toeristische attracties onder de gepensioneerden in Australie. Nee, ik heb niet besloten om nu al met pensioen te gaan, de Ghan doet tegenwoordig ook goede deals voor de backpackers (voor mij dus :))! Sterker nog, het is niet alleen de meest comfortabele manier om naar Alice Springs te komen, maar ook nog de goedkoopste! Op 3 augustus nam ik deze 23 uur durende treinreis van Darwin naar Alice Springs. Onderweg zag ik een heel ander stukje Australie dan wat ik tot nu toe had gezien… dat is nou wat ze noemen de ‘outback’. Er is dan ook werkelijk helemaal NIETS, maar dat is tegelijkertijd het unieke van dit ‘stukje’ (het grootste gedeelte) van Australië.

De gemiddelde toerist bezoekt Alice Springs niet omdat ze graag vrijwillig in de middle of nowhere willen zitten of omdat het nou zo’n ontzettend leuk stadje is…. nee, het is vooral de thuisbasis van alle tours richting Uluru, Kaka Tjuta en Kings Canyon. Dit was uiteraard ook de reden dat ik terecht was gekomen in Alice Springs. Op vrijdag 5 augustus begon mijn 3 daagse ‘Rocktour’. Ik werd voor de deur van mijn hostel opgepikt en maakte kennis met tourguide Mark. Mark was niet alleen onze buschauffeur maar daarnaast ook nog onze touristguide en chefkok! Met 16 andere reizigers vertrokken we op dag 1 gelijk naar het, voor de Aboriginals heilige, Uluru. Voor degene die nog nooit van Uluru heeft gehoord, dit is een ENORME oranje rots in het midden van Australië, het kost je zo’n 3 uur om er omheen te lopen dus je kan je voorstellen van wat voor omvang het zo ongeveer moet zijn. Naast Uluru namen we ook een bezoekje aan Kaka Tjuta en uiteindelijk doken we ’s avonds na het eten en de spannende verhalen bij the campfire in onze ‘swags’. Een swag is een slaapzak en tent in een, maar eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon in de buitenlucht slaapt. Je moet je voorstellen dat het in Australië op het moment winter is en dat betekent voor Alice Springs dat het overdag nog wel zo’n 28 graden kan zijn, maar in de nacht kan het wel dalen tot het 0 punt! BRRRRRRRRR… ik heb het in geen tijden zoo koud gehad! De volgende nacht ben ik maar wat dichter bij het vuur gaan liggen en dat ging al een stuk beter. Ondanks de kou geeft een swag wel het ultieme avonturistische gevoel en kan je vanuit je swag het allerbeste genieten van een prachtige sterrenhemel! Wat is het leven van een backpacker toch zwaar…

Terug in de ‘bewoonde wereld’ van Alice Springs, kwam ik erachter dat de Tijgers van Australië nog steeds niet waren gaan vliegen. Dit betekende voor mij dat ik Tiger Airways hartelijk kon bedanken (NOT) en ik fijn een nieuw ticket kon kopen van Quantas die ‘slechts’ anderhalf x zo duur was. Dit betekende niet alleen dat ik een nieuw ticket kon boeken, maar ik mocht ook gelijk 4 dagen langer in Alice Springs kon blijven. Laten we zeggen dat het niet altijd mee kan zitten ;)

Eenmaal terug in Melbourne kon ik gelukkig weer terecht bij mijn neef Martin en daar heb ik nog 2 leuke dagen gehad! Ik ben de enige in de familie die kan zeggen dat ik alvast kennis heb gemaakt met het nieuwste aankomende familielid! De baby zal het zelf niet meer weten, maar toch!;)

Op 14 augustus werd het dan echt tijd om Australië te laten voor wat het is en vlucht nummer 13 was een feit. Bijna 3 uur later dan gepland vloog ik naar Hongkong. Ik had van de heen weg niet erg goede indrukken van Hongkong (je weet wel toen m’n telefoon gestolen was..), maar deze hebben zich aardig hersteld. Wat is Hongkong een ongelooflijk indrukwekkende stad!

Tegen al m’n principes in heb ik in de 2 dagen die ik hier had, de ultieme toerist uitgehangen! Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb mezelf gesetteld in een van de ‘open-dak-hop-on-hop-off’ bussen! Je moet wat als je geen lonely planet hebt ;) Deze bus gaf me in recordtijd een goede indruk van Hong Kong Island en Kowloon. Tijdens de trip krijg je de complete historie en verhalen achter belangrijke gebouwen vie een koptelefoon haha, erg hé!? De meneer sprak in mijn oren dat Hong Kong een van de veiligste wereldsteden is, beetje jammer dat daar precies mijn telefoon is gestolen maar dat terzijde.

Wat een skyline heeft deze stad, ongelooflijk! Ik geef het niet graag toe, maar die van New York is er niets bij!! ’s Avond geven deze gebouwen samen ook nog een ‘licht’ show met grappige aziatische muziekjes.. kan wel zeggen dat dit een van de meest bizarre toeristische attracties ooit is. De ‘mainattraction’ van Hong Kong is shoppen… Serieus, ik heb nog nooit zulke mega grote shoppingmalls gezien, zoveel roltrappen en hysterische Aziatische vrouwen. Het is allemaal zo veel, zo groot en zo fantastisch modern en mooi! Ik was zo overweldigd dat ik helemaal niets gekocht heb hahah, niet dat het nog in m’n backpack gepast had maar toch..

Een andere bekende attractie is de Peak train. Deze trein brengt je naar de top van een berg en geeft een fantastisch uitzicht over Hong Kong. Om het nog beter te maken, trof ik boven op die berg mijn favoriete restaurant die ik nog kende uit New York (pap, mag jij raden welke!). Ik kan dus wel zeggen dat ik hiermee mijn reis in style heb afgesloten!

Dit was ‘m dan! Hierbij wil ik iedereen bedanken voor het trouw lezen van mijn blog en natuurlijk alle leuke/lieve reacties hierop! Ook naast mijn weblog bedankt voor alle support en leuke reacties!
Ik ben ongelooflijk dankbaar en blij dat ik deze reis heb kunnen maken. Ik kan nu al zeggen dat het een ervaring voor m’n leven is en dat ik die noooooooit ga vergeten!

Nog een paar uurtjes en dan vertrekt mijn vliegtuig naar Amsterdam dus: tot snel!

Liefs Lisette

  • 16 Augustus 2011 - 12:16

    Je Moeder,:

    Wouw dat is me wel wat zeg. Het is dan bijna zover. Na 5,5 maand weer terug naar het kikkerlandje. Wij zijn blij dat je het fijn heb gehad. Maar tegelijk ook dat je weer thuis komt. Goeie reis en tot morgenvroeg.

  • 16 Augustus 2011 - 12:33

    Annette:

    Hey Liset!
    Dat was het dan joh! super leuke verhalen en wat heb je veel meegemaakt joh! ben best wel een beetje jaloers hoor:P
    maar je hebt mijn saaie werkleven elke keer weer een beetje opgefleurd. haha!
    hoop je snel weer s te spreken!
    goede reis naar huis!
    Het is eindelijk s lekker weer hier. goede timing hoor;)
    liefs,
    Annet

  • 16 Augustus 2011 - 13:45

    Janika:

    Mooie afsluiting! Goede reis Lies en tot snel!
    Dikke kus,
    Janika

  • 16 Augustus 2011 - 15:42

    Ans:

    Hoi Lies!
    Waarschijnlijk zit je al in de plane, en ik heb je al div keren een goede terugreis gewenst, maar wil nog wel ff kwijt dat ook je laatste verhaal het lezen weer meer dan de moeite waard is .....enuh: je ziet er toppie uit; je bent nog nooit zo bruin geweest. Dikke xxx

  • 16 Augustus 2011 - 20:53

    Annemieke:

    Lieve set!

    Wat een mooi laatste reisverslag! Geweldig wat je allemaal gedaan hebt, begint nu bij mij ook helemaal te kriebelen! Goede reis nog, tot snel!

    Liefs xxx

  • 17 Augustus 2011 - 10:07

    De Posten:

    WELKOM THUIS !!!!!!! (2)
    Riek en Arend

  • 19 Augustus 2011 - 13:22

    Fieke:

    Leuk verhaal lies! Ik ben inmiddels ook weer terug in "het kleine land van mist, mest en regen" zoals ome tjeu het noemde (uit een gedicht??) en inderdaad er is niets veranderd, haha! Heerlijk, kan ik weer lekker alles gaan organiseren.. (not) Maar ben toch wel blij weer thuis te zijn in dit kleine vertrouwde landje! Spreek je snel! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 5908
Totaal aantal bezoekers 84091

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: