Tooooooooooooooo easy!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Tooooooooooooooo easy!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Tooooooooooooooo easy!!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Juni 2011 | Australië, Darwin

Ik weet, het is nog niet zo lang geleden dat ik mijn laatste blog geplaatst heb, maar het is toch alweer tijd voor een nieuwe. Zoals ik vorige keer al aangaf heb ik zoveel meegemaakt dat ik het met mijn blog even niet meer bij kon houden… ik was gebleven bij MAGNETIC ISLAND!

Vanuit Arlie Beach vertrok ik naar Townsville. In Townsville zelf is volgens zeggen niet veel te beleven, dus de planning was om de ferry te nemen naar Magnetic Island. Dit eiland staat bekend om het goede snorkelen, wildlife en de mooie wandelingen in het national park.

In de bus en vervolgens in mijn kamer kwam ik al snel in contact met een groep meiden uit Zwitserland, Spanje en Nederland. Ze gingen naar een plaatselijke ‘nightmarket’.. en vroegen of ik mee wilde, SURE!Deze nightmarket was, op een poffertjeskraam na, niet echt noemenswaardig maar de groep was een en al gezelligheid. Die avond werd de groep uitgebreid door de aantrekkingskracht van UNO, haha! Uiteindelijk besloten we de volgende dag met z’n 7enen een wandeling te gaan maken. De planning was zo’n 1,5 uur, maar uiteindelijk hebben we van ’s ochtends 10 uur ‘s ochtends t/m 4 uur ’s middags half Magnetic Island gezien. Allemaal mooie stranden, uitzichten, koala’s, vogels en een heus fort! Teruggekomen in ons hostel zat Alex, mijn reismattie van Fraser Island, al op me te wachten en met z’n allen zijn we ’s avonds gezellig bij de Mexicaan gaan eten, super leuk en lekker!

De groep hield stand voor zo’n 3 dagen waarin we veel gelachen hebben, HEEEEL veel potjes UNO en SNAP hebben gespeeld, gezwommen, gewandeld, zonsondergang gekeken, etc. Helemaal leuk dus! Op maandag 13 juni vertrok ik vervolgens met Alex terug naar Townsville. Dit keer hoefde ik geen saaie, lange busreis te maken, maar liftte ik mee met Alex in zijn auto: op naar CAIRNS!! Het voordeel van een auto is natuurlijk dat je kan stoppen wanneer je wilt. Zo maakte we een stop bij een groep watervallen waar wij de enige toeristen waren, redelijk uniek voor Australië, helemaal top!! Uiteindelijk kwamen we aan het einde van de dag aan in Cairns en daar ontmoette we weer 2 andere ‘frasermatties’ waar we (alweer) lekker mee uiteten zijn geweest!

De volgende dag hebben we een rondje gemaakt langs de informatiecentra om wat informatie in te winnen voor de omgeving van Cairns. We hebben ongelooflijk gelachen om het Australische ‘TOOOO EASYY, je had er bij moeten zijn haha ;) Of terwijl, genoeg te doen dus in de omgeving van Cairns. Zo hebben we een scenic drive gemaakt langs allerlei watervallen en mooie uitzichten in de Atherton Tablelands en zijn we op een 2 day trip (in de auto) geweest met Anne en Rob naar Cape Tribulation. Hier ontmoet het regenwoud de strand en ook zijn hier de nodige krokodillen te vinden op de daintree river. Dag 2 zijn we doorgereden naar Kuranda waar we ook weer het een en andere hebben meegemaakt! Van een creepy hostel met de grootste slang van Australië in de keuken t/m een prachtige waterval in Kuranda. Teruggekomen in Cairns hebben we afscheid genomen van Rob en Annie, zij vertrokken naar Nieuw Zeeland. Alex en ik hebben een snorkelboot geboekt met een 10 minutes scenic flight over het Reef. Op de boot zelf werd onze helikoptervlucht gratis ge-upgrade naar een 25 minuten lange scenic flight over het Reef terug naar Cairns, hoe fantastisch was dat… als je snorkelt besef je niet hoe mooi dat er van boven eigenlijk uit ziet! Helemaal top dus. Had ik trouwens al verteld dat het hier in Cairns elke dag zonnig is en zo’n 27 graden? :)

De rest van mijn tijd in Cairns heb ik weer wat ‘oude’ bekenden ontmoeten en mijn ‘zo goed als’ planning gemaakt voor Indonesië. Sinds gister ben ik in Darwin en hoop de komende dagen wat meer te gaan zien van het ‘echte’ Australie: The Northern Territory! De 30e vlieg ik naar Bali en de rest van Indo!

Voor jullie begint de vakantie nu ook eindelijk op te schieten, zit het weer in Nederland ook een beetje mee?

Nog maar een kleine 2 maanden en ik zit weer in het ‘bruisende’ Renswoude! ;) Maar voorlopig ben ik nog niet klaar hier!!

Tot de volgende update!

Liefs Lisette









  • 24 Juni 2011 - 06:42

    Je Moeder:

    Wat een mooie verhalen, ik lees altijd weer dingen die je nog niet verteld heb.prachtige foto's van de fotograaf.ziet er prof uit.Weer een goed verhaal. Nu weer op naar het volgende avontuur.

  • 24 Juni 2011 - 06:50

    Suzanne:

    Ik blijf genieten van je verhalen!
    Genieten nog evem in aussiee en goede reis naar bali!!

    Xx

  • 24 Juni 2011 - 08:50

    Janika:

    Waar een spelletje UNO al niet goed voor is...leuk! Het blijft mooi om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet en dan samen weer een tijdje optrekt, altijd gezellig. En wat een geweldige foto's, gaaf zeg! Lies, de tijd gaat hard, maar je hebt nog veel moois voor de boeg, geniet van alles!! Have fun dear!

    Kus,
    Janika

  • 24 Juni 2011 - 08:56

    Ans:

    Super story Lies!!! Ik benijd nog steeds jouw reporter-stijl!! Was gezellig, de skype-sessie van de week. Geef je ogen de kost en blijf genieten van alles. Keep us posted!!!! Dikke XXX

  • 24 Juni 2011 - 09:48

    Christien:

    'Ik weet het het is niet lang geleden dat ik mijn vorige blog geplaatst hebt' Je doet alsof wij het heel erg vinden dat je "alweer" een blog hebt geplaatst. NEE DUS! Geweldig om je verhalen te lezen en wat mij betreft kan je niet vaak genoeg een blog plaatsen! Geniet van Darwin en alvast een goede vlucht naar Bali toegewenst! Hopen dat de aswolk geen probleem gaat vormen door zich te verplaatsen ofzo ;-)

    Liefsssss

  • 24 Juni 2011 - 13:01

    Joost.. V'daal:

    Wat een geweldige verhalen.. Dit is mijn eerste reactie, maar ik houd je site goed in de gaten.. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende avontuur! Kuzz Joost

  • 24 Juni 2011 - 14:11

    Je Liefste Nichtje:

    Hey Liesje! Ik vind het Zoo gaaf te horen wat jij daar allemaal uitspookt! En die foto's zijn echt vet, ben echt jaloers! Geniet ervan hea, you deserve it!

    Kusje

    p.s mis je wel hoor!

  • 25 Juni 2011 - 17:47

    Joyce:

    Leuk om iedere keer weer je verhalen te lezen. Australië en NZ trokken me eigenlijk nooit echt zo, maar die foto's laten toch wel zien hoe mooi het daar is.
    Veel plezier npg!
    x

  • 27 Juni 2011 - 12:52

    Gabrielle:

    Schattie, I like your stories! Geniet er nog even van, mijn Malta-avontuur is helaas alweer voorbij.. Goede reis naar Bali! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 84049

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: