Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Juni 2011 | Australië, Cairns

Good’day allemaal, welkom terug bij weer een nieuw avontuur van Lisette Down Under! De tijd vliegt zo onwijs snel voorbij en ik maak zoveel mee, dat ik het even allemaal in stukken ga vertellen voordat ik in de ‘en toen, en toen, en toen’ stijl ga (ver)vallen..

Fraser Island, Een van de leukste dingen die ik langs de oostkust heb gedaan! Op 1 juni vertrok ik met een onwijs leuke groep mensen naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter WERELD! Uniek stukje natuur dus, die mag ik natuurlijk niet missen! De wegen op Fraser Island zijn onverhard en vanwege het mulle zand mag je alleen met 4W Drive auto’s het eiland betreden. Onze groep was gesplitst in 3 groepen. Met je groepje doe je de boodschappen van te voren, kook en eet je samen en rij je een 4W drive car! Echt een super gave ervaring om met 80 km per uur over het strand, strak langs de zee te rijden! In 3 dagen brachten we bezoekjes aan alle highlighst van het eiland waaronder Lake McKenzie, Shipwreck Makheno, Champagne Poos, Indian Head en Lake Wobby. We kampeerde op een camping van een Aboriginal. Fantastisch om deze man zo gepassioneerd over ‘zijn eiland’ te horen praten. Hij vecht met alles in hem om Fraser Island op z’n puurst mogelijk te houden in plaats van de commerciële plannen van de overheid. Ook hier heb ik weer de nodige uurtjes bij het kampvuur doorgebracht en super leuke tijd gehad met allemaal leuke mensen! Onze guide, Harps, een maori (Nieuw Zeeland) zorgde ook voor de nodige entertainment bij het kampvuur, samen met Ty (Australiër) speelde ze elk mogelijk liedje op gitaar en (soort van) trommel, helemaal fantastisch! De schattige kangaroo’s en koalaberen heb ik inmiddels ingeruild voor slangen, dingo's lizzards en ook de krokodillen zijn onderweg. Op Fraser Island was het even of we live in de uitzending zaten bij Steve Irwin (hijzelf ontbrak alleen), toen we een gevecht zagen tussen een lizzard en een slang, ongelooflijk! Met dank aan Alex, een Duitse fotograaf uit de groep, is deze hele trip met super mooie foto’s vastgelegd, zie het resultaat hieronder.

Vanuit Fraser Island had ik een lange busrit op het programma richting Arlie Beach. Vanuit hier vertrok mijn 3 daagse zeiltrip over the Whitsundays! Mijn boot heette Kiana: een middelgrootte motor/zeilboot voor zo’n 15 personen. Helaas was mijn boot slechts bemand door 6 personen + 3 personeel. De Whitsundays waren prachtig, Whiteheaven Beach is een paradijsje en ook het snorkelen in de kleurrijke onderwaterwereld was super. Jammer genoeg waren er dus maar 6 mensen die er niet heel veel zin in leken te hebben (in tegenstelling tot mijn enthousiaste fraser groep). Maar ik zal niet klagen, ik ben een stuk bruiner en blonder geworden en heb genoten van het varen op het water, al het mooie koraal en vissen onder water en heerlijke eten wat ze serveerde.

Teruggekomen in Airlie Beach heb ik mijn laatste travel vaccinatie gehaald voor Indonesië, ik ben er (bijna) helemaal klaar voor! In Arlie Beach ontmoette ik ook weer een aantal mensen van mijn fraser groep waar ik weer een super leuke tijd mee heb gehad. Lekker chillen bij de lagoon (soort zwembad bij de zee, ivm kwallen IN de zee), uiteten en een BBQ met Kangaroo hehe!

Inmiddels ben ik Magnetic Island ook gepasseerd en zit ik nu in Cairns. Hier blijf ik tot de 23ste om vervolgens door te vliegen naar Darwin. Over dit alles vertel ik jullie meer in de volgende blog!

Liefs Lisette



  • 16 Juni 2011 - 04:20

    Christiaan:

    Lekker bezig Liesje....Ziet er allemaal super uit. Leuk weer ff een update te hebben. Ik heb je al een tijdje niet meer gesproken! Als je nog eens tijd hebt voor een skype sessie dan hoor ik dat graag. Blijf genieten van alles. Liefs Christiaan

  • 16 Juni 2011 - 05:09

    Je Moeder:

    Wat een mooi verhaal, mooie foto's en we kunnen zien dat je geniet. Op naar het volgende avontuur.
    Xx

  • 16 Juni 2011 - 06:07

    Eline:

    Darling!

    Wat een leuk verhaal weer! En wat een mooie foto's! Volgens mij vermaak je je daar prima! Als je nog maar wel zin hebt om terug te komen hoor! ;)
    Ik hoop je gauw weer te spreken!

    Ik mis je!! xxxx

  • 16 Juni 2011 - 06:13

    Ans:

    Hey Lies, wat een enorme geluksvogel ben je toch, dat je dit allemaal mee mag maken!!! Leuk verhaal en super foto's!! k herken wel het een en ander van Xander's reis!! Ziet er geweldig uit daar; begrijp soms niet dat wij het hier met de Utrechtse heuvelrug moeten doen, maar ja verschil moet er zijn. Jij doet in ieder geval ervaring op voor de rest of your life. Ga zo door en vergeet niet heel erg te genieten!!! liefs. Ans

  • 16 Juni 2011 - 07:30

    Sam:

    Heee meissie!!

    Woooow genieten, genieten, genieten dus! Mooie foto's ook! En leuk dat je zo'n leuke groep hebt ontmoet!!!
    Have fun chick, ik denk aan je!

    Liefs xx

  • 16 Juni 2011 - 07:46

    Suzanne:

    Heerlijk set!!

    En wat een mooie foto's!!

  • 16 Juni 2011 - 08:02

    Marianne Monster:

    Hallo Lisette

    Wat een verhalen allemaal iedere keer
    en met veel avontuur en wat een prachtige foto's Je beleef zoveel dat je bijna een boek zou kunnen schrijven over dit avontuur.
    Nog veel plezier en pas goed op jezelf
    Liefs je tante marianne

  • 16 Juni 2011 - 10:31

    Esmeralda Groen:

    Wow wow wow. Setje, wat ontzettend gaaf allemaal. Ik vind het super leuk om je blogs te lezen. En stiekem krijg ik ook zin om te gaan. Echt hélemaaaaal geweldig! Super leuke foto's ook. Het ziet er erg gezellig uit. Ik wens je nog heel veel plezier. Heel veel liefs, Es

  • 16 Juni 2011 - 12:19

    Ineke:

    welke woorden moet je kiezen na zo'n verslag... het is in een woord GEWELDIG!!
    We genieten op afstand mee met je.

  • 16 Juni 2011 - 21:53

    Jorgen:

    Echt gaaf wat je daar allemaal meemaakt! Ben jaloers. Hier regen, regen en nog eens regen vandaag.

  • 17 Juni 2011 - 19:20

    Willem:

    Wat een supergoed verhaal weer Liset!! En die foto van die lizzard en die slang is echt heel bizar... He geniet van je tijd in het noorden, ben benieuwd hoe Darwin gaat zijn! Geniet ervan!
    x

  • 18 Juni 2011 - 16:18

    Paula:

    Rest er nog 1 vraag n.a.v. die lizzard/snake actie: wie van de 2 won er?!

  • 21 Juni 2011 - 10:31

    Florida:

    Haaaa lekkerwijf! Wat een super verhalen zeg! En leuk om te zien dat je ook met pippi's naar fraser bent gegaan! Als je nog tipjes nodig hebt voor bali, weet je me altijd te vinden;) Geniet er van(L) xxxx Floor

  • 22 Juni 2011 - 16:51

    Jody:

    Fantastisch.... Wat een ervaring.
    Superb. Wat voor mij een droom is, is voor jouw realiteit. Wat heb je nog meer in petto? Ga zo door. :-)

  • 22 Juni 2011 - 17:46

    Gabrielle:

    Lief!

    Toch maar even snel je verhaaltje gelezen, I liked it! Goede reis alvast voor morgen en een hele dikke knuffel! Miss you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 84100

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: