From Coast to Coast … - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu From Coast to Coast … - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

From Coast to Coast …

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Juni 2011 | Australië, Rainbow Beach

Nu het in Nederland zomer wordt, wordt het hier in Australië winter! Jullie hoeven geen medelijden met me te hebben hoor, de winters hier zijn een stuk aangenamer dan die in Nederland en doordat ik naar het Noorden reis, creëer ik gewoon mijn eigen zomer! Mijn laatste blog stond ik op het punt om op surfkamp te gaan; dit voelt alweer weeeeeeeeeeeeken geleden, dus hoog tijd voor een update!

Op maandag 16 mei was het dan zo ver! De Mojobus met slechts 10 personen aan boord begon zijn trip met een 6 uur durende busrit, yeah! Met 10 personen waren we echt een klein clubje, en ik was zowaar de enige Nederlandse. De rest van het de groep kwamen voornamelijk uit Duitsland met een uitzondering op 3 Engelse, en een Schotse. Het was een leuke groep mensen bij elkaar en na even ‘alleen’ te hebben gereisd, was dit wel weer even gezellig!

Aangekomen in Spot X (zo heet de standplaats van Mojosurf) mochten we ons gelijk in een zeer aantrekkelijk wetsuit hijsen! We begonnen op het droge en uiteindelijk lagen we allemaal in het water te peddelen en probeerde we op het surfboard te gaan staan. Dit herhaalde zich in de gehele week en op een paar geluksmomentjes na, kan ik jullie vertellen dat ik niet echt talent heb, haha! Surfen is echt zo moeilijk… en dan heb ik het nog niet over de hoeveelheid zout water dat je naar binnen krijgt, de golfen die soms angstaanjagend hoog zijn dat je er bang van wordt en het heen en weer peddelen om maar nét die goede ‘wave’ te pakken! Het feit dat ik geen talent had; wil nog niet zeggen dat ik geen lol heb gehad! De surflessen afgewisseld met de nodige potjes kaarten en UNO, goed verzorgd eten en leuke mensen, maakt het een super leuke week! ’s Avonds kwamen alle surfdudes bij elkaar rond het kampvuur (inclusief marsmallows!) en dat maakte het kampgevoel helemaal compleet!

Op vrijdag werden we door Mojo netjes afgeleverd in Byron Bay en daar hebben we nog een gezellige afterparty gehad! Samen met de schotse Clare heb ik de leuke winkels afgestruind en hebben we de wandeling gemaakt naar de Lighthouse wat tevens ook het meest Oostelijke puntje van Australie is! Een andere dag zijn Clare en ik in de campervan van Matt en Emma gestapt en hebben we een paar stappen terug in de tijd gedaan: Nimbin! Dit is een plaatsje dat nog totaal in de hippietijd leeft en je ontkomt dan ook niet aan de regenbogen en fluisterende mannen met de vraag of je ‘cookies’ wilt kopen.. en dan hebben ze het niet over speculaasjes :) ongelooflijk, wat hebben we gelachen!

Het ritje in de campervan van Matt en Emma was me zo goed bevallen, dat ik ben meegelift tot Brisbane! Het motto: ‘Beter een goed buur dan een verre vriend’ is hierop goed van toepassing! Mijn tijd in Brisbane ben ik namelijk verbleven bij de alleraardigste familie Bower. Dit gezin betaat uit een Nederlandse vrouw Marlies, Australische man Stephen en hun twee dochters Kelly en Lindsey. Zij waren lange tijd een ‘goede buur’ van mijn opa en oma (van je family moet je het hebben, haha!). Op maandagavond kwamen we, na een bezoek aan de Koala Sanctuary, aan bij hun huis en mochten Emma en Matt een nachtje camperen in de tuin! ’s Avonds hebben we met z’n allen gegeten en hebben we, met de kaart en bijbehorende adviezen van een rasechte Australiër, de oostkust doorgenomen, super leuk natuurlijk! Matt en Emma zijn de volgende dag weer doorgegaan en ik heb de nodige sightseeing gedaan in Brisbane en weer heerlijk genoten van alle luxe van het ‘gewone’ leven!

Op donderdag werd het voor mij weer tijd om door te reizen: Noosa, een leuk plaatsje aan de Sunshine Coast! Je kan wel zeggen dat het er daar nogal ‘laid-back’ aan toe gaat! Surfen, surfen, zwemmen en zonnen en dat in de herhaalmodus zijn zo’n beetje de sleutelwoorden hier! Naast het bijwerken van mijn kleurtje heb ik ook een super leuke markt bezocht een mooie wandeling gemaakt langs de kust in het Noosa National Park.

Inmiddels ben ik beland in Rainbow Beach en heb ik net een Fraser Island achter de rug! Hierna ga ik naar Whitsundays en tegen die tijd krijgen jullie wel weer een update :-)

Liefs Lisette





  • 03 Juni 2011 - 09:26

    Paula:

    Klinkt weer machtig!
    Moest wel lachen om de tijd waarop je dit bericht hebt gepost volgens m'n laptop: over 6 uur ;-)
    Tja, dat krijg je met tijdverschil !

    Enjoy!

  • 03 Juni 2011 - 12:06

    Masha:

    Hee Lisette!

    Ik lees zo af en toe de verhaaltjes die je hier schrijft en het klinkt echt heel erg leuk! De foto's zien er ook super uit!
    Wat grappig is, een goede vriendin van mij zit nu ook in Australie. Zij is ook met Mojosurf op kamp geweest maar dan net een week eerder dan jij volgens mij. Anders waren jullie elkaar vast tegengekomen! Zij is nu inmiddels in Hervey Bay geloof ik. Geen flauw idee waar het ligt haha.

    Geniet nog van alle avonturen en mooie dingen die je meemaakt en ik blijf je volgen.

    Liefs x,
    Masha

  • 03 Juni 2011 - 13:27

    Christien:

    Wat een heerlijk verhaal weer! Jeetje meis wat beleef jij toch veel op zon reis! En de foto's zijn ook weer geweldig cool om te zien! Als je dat zand nou eens even als water voorstelt, dan lijk je bijna een prof ;-) haha. geniet!!! xxx

  • 03 Juni 2011 - 14:53

    Suzanne:

    Setje!!!

    Wat een avonturen weer zeg! Klinkt echt heel gaaf allemaal! Knap hoor dat je dit allemaal onderneemt!

    Maarre ben ik nu gek of is het daar echt 16 november?!! Hihi...

    Geniet er nog maar lekker van!

    Xx

  • 03 Juni 2011 - 15:02

    Wilma Van Nunen:

    Nog 75 dagen, vind het leuk om verslag te lezen, valt goed op in het
    oranje, ook mooie foto's, geniet !!
    Je bent maar 1x jong, groetjes
    Wilma en fam.

  • 04 Juni 2011 - 08:08

    Gabrielle:

    Loooooking good schattie! Heb je net een lange mail gestuurd, dus ga die maar gauw lezen;) liefs xx

  • 04 Juni 2011 - 20:50

    Laura:

    Hai Lies!
    Wat een leuk verhaal weer...ook leuke foto's, vooral die met de koala is 'so cute'! Zo te horen geniet je nog van elk moment daar! Goed zo en houden zo! Ik ben benieuwd naar je volgende story..
    Liefs Laura

  • 05 Juni 2011 - 20:41

    Janika:

    Geweldig, jij kan zo komisch schrijven!! Echt super wat je weer allemaal hebt beleefd, je onderneemt zoveel... Geniet ervan schoonzusje!

  • 10 Juni 2011 - 19:39

    Annemieke:

    lieve set!

    Sorry beetje late reactie maar leuk verhaal weer! Zoo leuk dat je het nog zo goed naar je zin hebt, geniet er nog even van! Dikke knuffel! XX

  • 14 Juni 2011 - 13:28

    Ans:

    Hey Liesje,

    Beetje laat, maar ben net terug van vakantie. Op journalistieke wijze heb je ons weer "bijgepraat".....geweldige foto's ook ennuh: wat zie jij er STRAK uit in dat surfpakkie (moet je hier ook maar eens aantrekken). Dikke zoenen van ons.

  • 22 Juni 2011 - 16:41

    Jody:

    Prachtig dat je van alles onderneemt.
    en het surfen niet 1-2-3 opgeeft.

    Fijn om te horen dat je het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.

    Ga zo door en vervul je eigen droom.

    Experience life!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 84109

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: