Visite, Washington, Holiday's, school & LA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Visite, Washington, Holiday's, school & LA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Visite, Washington, Holiday's, school & LA

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

02 December 2009 | Verenigde Staten, New York

Wow, de titel zegt het al. Ik heb veel te lang gewacht met het plaatsen van een nieuwe blog. We zijn alweer 3 weken verder en het einde is nu echt wel heel erg dichtbij gekomen. Maar voordat ik verder zal gaan treuren, zal ik jullie eerst vertellen wat me de afgelopen tijd allemaal heeft beziggehouden.

Na het vertrek van mijn ouders ging ik verder met mijn fascinerende leventje hier in New York. Ik heb onder andere een bezoek gebracht aan de Botanische tuinen in Brooklyn, een rondtour gemaakt door een van Amerika’s grote televisiestations en uiteraard de nodige shopmiddagjes, Central Park wandelingetjes en etentjes! Wat een naar leven heb ik toch :D. New York is inmiddels een groot ‘Winter Wonderland’ geworden met de nodige schaatsbanen, kerstversieringen, kerstliedjes en shoppingsales!! Daarover zo meer ...

Heel lang zonder Nederlands gezelschap hoefde ik niet te zijn want op 20 november kwam Willem voor een weekje naar ‘the Big Apple’. Leuk om hem na zo’n lange tijd weer te zien! Het eerste weekend zijn we naar Washington geweest. Dit was een rustige opstarter voor hem want hij had nog niets anders gezien van New York als de weg van het vliegveld naar het hotel. Voor mij was het een weekendje bijkomen haha, wat een rust! Dat wordt nog wat als ik terug ben op het platteland in Renswoude :D

Washington is een erg schone, statige stad met heel veel historie en natuurlijk dé woonplaats van Barackie Obama! We hebben ontzettend veel gelopen en alle bijzondere, historische en toeristische hotspots bezocht! Van the White House tot the Capitol en veel memorials. Leuk om een keer gezien te hebben! Jammer genoeg besloot Barack net een tuinfeest te geven op het moment dat wij er kwamen, want er stond een grote tent voor z’n huis, beetje jammer voor de foto. Overigens, de achterkant van het Witte Huis is ook niet verkeerd! :D de laatste dag van ons verblijf van Washington werden we blij gemaakt met een dagje regen :( .. 'gelukkig' staat Washington ook bekend om zijn vele museums dus we hebben gelijk een lesje Amerikaanse historie gehad. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel tijd in een museum heb doorgebracht, haha! :D

De keren dat ik New York heb verlaten en weer terugkeer , slaat mijn hartje toch elke keer weer even over bij het weerzien van die fantastische skyline. Misschien klinkt het een beetje gek, maar het voelde echt weer een beetje als ‘thuiskomen’. De rest van de week hebben we de nodige sightseeing gedaan en uiteraard ben ik ook nog braaf naar school geweest.

Donderdag was het Thanksgiving. Thanksgiving in New York lijkt wel een soort kerst. De belangrijkste dingen op die dag zijn het kijken naar de Macy parade en het eten van een volgepropte turkey (kalkoen)! Dit laatste hebben we vooral lekker aan de Amerikanen overgelaten maar we hebben uiteraard wel even een kijkje genomen bij de Macy Parade. Ongelooflijk, wat een drukte! Zo’n 3 miljoen mensen schijnen op de parade af te komen. De parade bestaat voornamelijk uit mega ballonnen in de vorm van allerlei bekende (kinder)helden. Zo vlogen o.a. Kermit de Kikker, Spongebob, Spiderman en Shrek voorbij. Grappig om dit een keer mee te maken. Mensen (vooral kinderen) vinden het helemaal geweldig en zijn erg enthousiast.

De dag na Thanksgiving is ook een speciale dag in Amerika: de zogenoemde ‘Black Friday’. Op deze dag gaan winkels soms midden in de nacht open en zijn er absurde kortingen en speciale aanbiedingen. Met deze dag wordt het ‘seizoen’ geopend voor het doen van de kerstinkopen. Het schijnt dat mensen echt ’s nachts voor de deur liggen en dat het écht een gekkenhuis is. Het bleek inderdaad onwijs druk te zijn in de stad met winkelend publiek. Voor bepaalde winkels stonden gewoon rijen om naar binnen te kunnen, bizar!!!

Na deze Amerikaanse Cultuurdoop werd het voor Willem weer tijd om het vliegtuig terug naar Nederland te pakken. Hij was nog maar net weg of ik was alweer op weg naar het volgende Nederlandse bezoekje! Laura, mijn collega bij de sportschool, was samen met haar moeder in de city en samen hebben we de Brooklyn Bridge belopen en lekker uit eten geweest bij mijn favoriete restaurant op Times Square :)

Zoals ik al eerder zei is New York al helemaal in de kerstsferen. Ze hebben hier echt geweldig ingerichte etalages, mooie kerstversieringen (zowel binnen als buiten) en een hoop kerstmuziek, gezellig sfeertje dus! :D Vanavond was ik ook getuigen van het ontsteken van de kerstboom op Rockefeller Center. Gedurende de avond zingen allerlei bekende zangers(essen) kerstliedjes en aan het einde wordt de huge kerstboom ‘aangestoken’. We hebben er heel de avond voor in de regen moeten staan, maar we zullen het niet snel vergeten ;)

Ik zit nu alweer in mijn laatste schoolweekje! Volgende woensdag en donderdag heb ik mijn examens en vrijdag zit ik al in het vliegtuig!! Het voelt echt ontzettend gek en dubbel om dit leventje hier na 4 maanden weer achter te laten en weer terug te gaan naar Nederland. Ik heb het echt super naar m’n zin hier met alles wat ik doe, de mensen met wie ik omga en alles wat ik meemaak. Aan de andere kant heb ik onwijs zin om mijn vrienden & familie (jullie!!) weer te zien en weer eens een normale boterham met hagelslag te eten! :D

Voordat ik naar Nederland kom, ga ik eerst nog 10 dagen naar Los Angeles! Wat? Los Angeles? Jaaaa, op 11 december (de dag na mijn laatste examen) vlieg ik naar Monica in Los Angeles. Monica is 2 jaar geleden in Nederland geweest en heeft toen een week bij ons gelogeerd. Haar opa en oma zijn oorspronkelijk uit Nederland en staan weer in contact met mijn opa en oma. Toen ik net in New York zat, vond ze mij op facebook (internationale hyves) en nodigde ze me min of meer uit om haar op te komen zoeken in Los Angeles. Toen is het balletje gaan rollen en uiteindelijk heb ik mijn ticket vanuit NYC verschoven naar LA en een enkeltje LA geboekt! Van 11 tot 22 december ga ik dus nog een kijkje nemen aan de westkust van de States, super leuk natuurlijk! Vervolgens kom ik, als alles goed gaat, 2 dagen voor kerst (de 23ste) weer thuis in Nederland.

Zover is het nog niet, dus ik ga jullie voor ik terug ben nog zeker een keer op de hoogte brengen van mijn avonturen in the States! Ik zal jullie dan ook gelijk vertellen hoe het met mijn examens is afgelopen! Duim voor mij ;) Ik kijk er naar uit jullie allemaal weer te zien!!

Liefs Lisette


  • 03 December 2009 - 07:47

    Linda Mulder:

    Hee Lisette!

    Super leuk om je verhaal weer te lezen!! Geniet nog lekker de laatste weken!!

    Liefs Linda

  • 03 December 2009 - 08:47

    Femke:

    Lisetje!!
    wat een leuk lang verhaaltje weer!!! wat gaat de tijd snel he! wat een mooie foto's allemaal weer! veeeeel plezier nog de laatste dagen, succes met je examens, en veeeeel plezier in LA!
    bye babe!
    Femke

  • 03 December 2009 - 11:57

    Ton&Ans:

    Hey Liesje,

    Wat een lekker verhaal weer van je!!We zaten ineens middenin de States!Zullen het nog gaan missen die gezellige updates!!Geniet nog en suc6 vlg week. Wordt lekker bruin in LA en kom gezond weer thuis. Liefs van ons.

  • 03 December 2009 - 13:45

    Wim En Ineke:

    Hoi Lisette, Geweldig verslag weer!! Heel veel succes met je examens, gaat vast goedkomen!En natuurlijk veel plezier in L.A. Als je thuis bent komen we je kerstjurkje zeker bewonderen, het zag er leuk uit!!!Goede reis en behouden aankomst, wim en ineke

  • 03 December 2009 - 16:09

    Karin :

    Hee,

    Wat weer een leuk verhaal. Eigenlijk niet te geloven dat die 4 maanden er alweer bijna opzitten.... Tijd vliegt! Veel succes straks met de examens en eh....tot gauw bij vdv, drinken we gezellig een bakkie koffie en kun je in geuren en kleuren vertellen!

    Liefs Kaat :-)

  • 03 December 2009 - 17:22

    Madelon:

    Yeaaah eindelijk weer een verhaaltje van jou :D
    Helemaal geweldig om te lezen!!!
    En ik snap het ook helemaal hor dat je je daar 'thuis' begint te voelen!! hallooo je bent er ook al weer ff;-)

    Meis ik wens je alvast heel veel succes met je examens! en succes nog met je laatste schoolweekje

    Liefssss Madelon

  • 03 December 2009 - 17:48

    Simoon:

    Lisetje!!

    Dat is een grote SpongeBob ballon aan een touwtje ;-)

    Je hebt weer van alles gezien meid! En wat een grote verlichte kerstboom. Beetje jammer dat ze niet gewacht hebben tot Sinterklaas uit het land verdwenen is... tegen de principes in. Ik heb overigens nog niks van Sinterklaas gemerkt, nog geen echte Sint gezien of levende Piet. Zelfs niet iemand die Sinterklaas speelt voor mij :-(

    Hou je taai de laatste weken en kom met voldoendes thuis!

    Liefs Simone

  • 03 December 2009 - 19:21

    Monique:

    Lieve Lisette,
    wat zal het allemaal weer gewoon zijn, als je terug bent in ons regenachtige kikkerlandje!!! Zal vast wel even wennen zijn. Gelukkig kom je ook hier binnen in Kerstsferen, dus dat is altijd weer gezellig.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Zoals je weet hebben we Frederique dinsdag uitgeleide gedaan naar Australie. Inmiddels hebben we gehoord dat ze goed is aangekomen en erg moe was van de vlucht. Het is ineens weer enorm stil in huis, dus we moeten echt weer even wennen!!! Ik hoop dat jij nog een paar fijne dagen hebt in New York en ook nog lekker gaat genieten van Los Angeles. Heel veel succes met je examens en tot gauw weer. Lieve groet.

  • 04 December 2009 - 09:37

    Annette:

    Hey Liset!
    Leuk verhaal heb je weer geschreven:)
    Hier gaat alles goed! ben wel erg druk met afstuderen.. en ik heb n enorme winterdip! haha! heb er echt geen zin.. maarja, eind januari zit deze opdracht erop en dan kan ik met de volgende beginnen, dus daar heb ik wel zin in:)

    Leuk dat je ook nog naar LA gaat! Daar is het wel lekker weer geloof ik:)
    Als je straks weer thuis bent, moeten we maar snel weer n keer afspreken!:)

    Geniet er nog van de komende tijd! En succes met je examens! :)

    xx!

  • 04 December 2009 - 21:01

    Wilma Van Nunen:

    Lisette, veel succes met je examens binnenkort en hele fijne dagen in L.A. ook fijne terugvlucht 23 dec.a.s. groetjes
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 84108

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: