Supercalifragilisticexpialidocious! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Supercalifragilisticexpialidocious! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Supercalifragilisticexpialidocious!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 November 2009 | Verenigde Staten, New York

Dat is nog eens een mooi woord hé? De Nederlandse vertaling van het woord is superformiweldigeindefantakolosachtig en dat kan gezien worden als een combinatie van de woorden super, formidabel, geweldig, het einde, fantastisch, kolossaal en reusachtig ;) . Dit zijn allemaal woorden met een positieve betekenis en ik kan geen beter woord vinden die de de dagen met mijn ouders beschrijft!

Dit woord wordt (uiteraard) prachtig bezongen door Mary Poppins! Hoewel in Nederland de zoektocht begint naar de juiste Mary Poppins, hebben we de musical hier in New York op Broadway al mogen bewonderen! En dat is niet het enige dat we de afgelopen dagen hebben gedaan…

Vrijdagavond werd ik na 2 maanden weer herenigd met mijn ouders! Ontzettend leuk om ze even deel uit te laten maken van mijn leventje hier in New York. Om ze maar gelijk de New Yorkse vuurdoop te geven, nam ik ze mee naar Times Square: Welkom in New York! :D

De volgende dag stond er nog meer New York op het programma. We begonnen de morgen met een ontbijtje bij Ellen Stardust. Dit is niet zomaar een restaurant! In het restaurant bedienen mensen die eigenlijk liever in een musical op Broadway staan, maar dat om een of andere reden nog niet gelukt is. Terwijl ze ons netjes voorzien van een lekker Amerikaans ontbijtje, zingen ze de sterren van de hemel! We waren gelijk wakker :D

Een bezoek aan New York kan natuurlijk niet zonder een boottochtje over de Hudson. We hebben de Ferry genomen naar Staten Island en vanaf daar konden we de welbekende New York skyline bewonderen en uiteraard even zwaaien naar Mevrouw Liberty! Vanaf South Ferry zijn we door het Financial district, via Ground Zero naar Pier 17 gelopen. Bij de pier hebben we ook de tickets gekocht voor de musical Mary Poppins voor diezelfde avond. ’s Middags heb ik ze kennis laten maken met mijn favoriete Squares en uiteindelijk kwamen we (lees mijn ouders ;) ) uitgeteld aan bij het hotel. De sfeer van New York proef je pas als je de benenwagen gebruikt (ipv de subway) en dat hebben ze geweten ook! Sorry pap en mam…. ;) Gelukkig hadden ze onderweg veel afleiding van mensen in rare verkleedkleren, het was namelijk ook nog Halloween…

Veel tijd om uit te rusten was er niet want die avond werden we alweer verwacht in het New- Amsterdam Theater.. Gezien de naam voelde we ons, uiteraard, gelijk thuis! Mary Poppins is echt een ontzettend leuke musical! Ik zal er verder niet te veel over uitweiden, aangezien die er in Nederland ook zit aan te komen. Wij hebben er in ieder geval al van kunnen genieten.

Zondag stond New York op z’n kop vanwege de marathon. Respect voor de mensen die daarbij meelopen! Ik heb nog gekeken of ik nog een glimp van een van jullie kon opvangen, maar jullie hebben me helaas teleurgesteld :(. Als je de ambitie hebt om volgend jaar mee te lopen en nog op zoek bent naar een ‘tourguide’ … Ik hou me aanbevolen!! :D

Naast het aanmoedigen van de runners (Come on guys, looking good!), hebben we ook een bezoekje gebracht aan de Manhattan Church & de Times Square Church. Vooral bij deze laatste kerk wisten mijn ouders niet wat ze meemaakten. Ik ben ondertussen wel een beetje gewend aan die uitgelaten Amerikanen, maar het blijft toch wel een hele belevenis. De halve kerk was aan het springen en zelfs de kerkenraad (inclusief dominee) maakte een dansje. M’n ouders hebben gelijk mijn ‘grote’ vriendin ontmoet en die stelde ze gerust dat het er niet elke dienst zo aan toe ging ;) Om jullie een idee te geven zal ik even een filmpje aan deze weblog toevoegen.

Tussen de diensten en marathon door hebben we ook nog mogen genieten van de prachtige herfstachtige plaatjes in Central Park en de, inmiddels weer geplaatste, bekende ijsbaan bij Rockefeller Centre.

Maandagmorgen gunde ik mijn ouders eindelijk wat voetenrust en ben ik gewoon naar school gegaan. Tenslotte moet ik over ruim een maand al mijn examen gaan maken dus we moeten wel bij de les blijven. Maandagmiddag werd het weer tijd om in beweging te komen en hebben we de over de Brooklyn Bridge gelopen. Vervolgens nog even geshopt in Soho en daar kwamen we Claudia Schiffer nog tegen.

Toen ik een paar maanden geleden aan mijn Koreaanse vriendinnetjes vertelde dat mijn ouders me kwamen opzoeken, riepen ze al gelijk dat ze ze graag wilde ontmoeten. Zo zaten we maandagavond dan met 3 van mijn Koreaanse vriendinnen in een Koreaans restaurant in Korea way. Erg gezellig avond gehad en volgens mij hebben we nog nooit mensen zo gelukkig gezien met een pakje stroopwafels!!

Dinsdag was alweer de laatste dag die we hadden en deze hebben we besteed in Jersey Gardens, de door mij eerdergenoemde outlet shoppingmall. ’s Avonds nog een ‘final dinner’ en toen werd het ook voor mij tijd om m’n koffer te gaan pakken. Nee mensen.... ik zit nog gewoon hier in New York, maar ik maakte graag van de gelegenheid gebruik om alvast de helft van mijn bagage mee terug te geven naar Nederland, zodat ik er hier weer een koffer kan gaan vullen met nieuwe aankopen… ;)

Woensdagmorgen hebben we nog met z’n drieën ontbeten en toen werd het tijd om afscheid te nemen. Ik heb echt ontzettend leuke dagen gehad en vond het ontzettend leuk om ze te laten zien, waar ik zo vol van ben!! :) Pap en mam, dank jullie wel…

Ik wil bij deze ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken voor alle leuke reacties die jullie nog altijd plaatsen en dat jullie nog steeds de moeite nemen om mijn weblog te lezen! Ik waardeer dat echt enorm!!

Tot de volgende x!

Liefs Lisette

  • 08 November 2009 - 08:00

    Linda Mulder:

    Hee Lisette!

    Wat super leuk dat je ouders zijn geweest!! Kan me voorstellen dat t erg leuk is om alles aan je ouders te kunnen laten zien, i.p.v. alleen op foto's! Geniet er nog lekker van!

    Liefs Linda

  • 08 November 2009 - 08:04

    Je Vader En Moeder:

    Wat een prachtig verhaal. We beleven het nog iedere dag.Voor iedereen de moeite waard om ook eens te gaan kijken in NYC. Maar zo'n tourguide is wel erg makkelijk. Liefs Pa en Ma

  • 08 November 2009 - 12:44

    Suzanne :

    Wauww setje!! Wat leuk dat je ouders langs geweest zijn:d
    En die kerkdienst, wat een belevenis zeg! hahaha...
    Als ik ooit op een dag naar NYC mag gaan, dan neem ik jou zeker mee!;)

    Geniet er nog van!
    Veel plezier en heel veel liefs

    Suus

  • 08 November 2009 - 13:13

    Gabrielle:

    Schattie!

    Wat een belevenissen weer, echt gezellig dat je ouders er waren! Nu begint het echt op te schieten.. over paar weekjes ben je weer hier! Can't wait haha!

    Dikke knuffel! xx

  • 08 November 2009 - 13:26

    Martine:

    Leuk Lies:D Ik wou dat ik je ook kon komen opzoeken:D Al die verleidelijke verhalen over musicals...

    Veel plezier nog daar ;)

    Dikke kus van je liefste nichtje(A)

  • 08 November 2009 - 13:48

    Ton En Ans:

    Hi Lies,

    Zitten nu bij Aar en Jac en krijgen natuurlijk direct je blog te lezen. Wat hebben jullie veel gedaan in die paar dagen!! Respect hoor!!Geweldig dat ze hebben kunnen zien wat jou wereld nu is. Erg leuke foto's ook. We gaan de verhalen aanhoren (life) en koffie leuten. Tot mails enne.... nog veel plezier meis!!Dikke kus van ons.

  • 08 November 2009 - 17:36

    Ans:

    Sorry Lies: JOUW wereld , bedoel ik!!!
    XX

  • 08 November 2009 - 17:38

    Bjorn:

    Heejjj Lisette,

    Wat heb je een lang en leuk verhaal geschreven.
    Ik zou wel even bij je willen kijken. Maar ik ben blij dat je niet meer zo heel lang wegblijft. Ik ga zaterdag naar de verjaardag van je broer. Leuk hè. Nog veel plezier en ook wel studeren hoor.
    Kus
    BJORN

  • 08 November 2009 - 18:33

    Madelon :

    Hoiii Liessjuhh,

    Wat een prachtig verhaal weer!! ;-) volgens mij verveel jij je nog lang niet daar!!
    Als ik nou wat meer centjes heb om naar NY te gaan;-) neem ik jou zeker mee!!

    Meis geniet er van en nog veel succes op school!!

    Liefs,

    Maddie

  • 08 November 2009 - 21:32

    Miek:

    Settie!!

    Mooi verhaal weer meis! Echt leuk om je ouders even rond te leiden door je stadje haha ;)Denk dat ze supertrots op hun stoere dochter zijn!
    Over een maand al examen..gaat echt snel he! Maargoed, des te sneller ben je weer gezellig back in Holland!
    Spreek je snel!!

    Dikke knuffel! xx

  • 09 November 2009 - 08:27

    Femke:

    Lisetje!!

    wat een leuk verhaal weer meid, is altijd een klein feestje om te lezen! wat super leuk dat je het zo leuk hebt gehad met je ouders, ik had al gehoord dat je een erg goede gids was, dus als ik die ooit nodig heb... :)
    ik vind het super dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar lekker van! die kerkdienst lijkt me ook wel heel gaaf, misschien een idee voor hier? ;)
    ik wacht vol spanning je volgende verhaal weer af!
    liefs! Femke

  • 09 November 2009 - 22:02

    Wim En Ineke:

    Hoi Lisette, het is echt geen opgave om je verslag te lezen! Ik zou haast willen dat we ook nog een dochter of zoon hadden om te bezoeken in NY. Maar we klagen niet, hoor. En die kerkdienst leek me echt super, wat een swing!!
    Geniet nog maar met volle teugen van deze geweldige stad, voor je het weet zit je weer in Renswoude. Hartelijke groeten van ons

  • 11 November 2009 - 22:42

    Paula:

    In de film is de vertaling gewoon hetzelfde hoor Liset ;)
    Heb Mary Poppins ook gezien maar dan in Disney Paris... Vast niet zo leuk als jouw versie :)

  • 12 November 2009 - 14:49

    Simoon:

    Lisetje!

    Het is helemaal goed gekomen dus het combineren van school met het bezoek van je ouders ;) goed gedaan meid!
    Uiteraard zijn er weer leuke dingen ondernomen lees ik wel weer. Fijn dat het gezellig was met je pappie en mammie.

    Hier gaat alles ook nog steeds zijn gang.
    Mijn auto kan ook weer 1 jaar mee :)

    Mooie schaatsbaan! Balen dat je pa en ma je schaatsen niet mee hadden genomen... jij had wel ruimte gehad om ze weer mee terug te nemen naar 't Veen.

    Liefs Simone

  • 16 November 2009 - 08:48

    Patrick En Susanne:

    Hee Lies,

    Wat een geweldige dagen hebben jullie samen gehad zeg, heerlijk om ze weer te zien en je jouw wereldje in NY te laten zien!!
    Super hoor!!!

    Geniet nog lekker van de tijd daar en succes met je examen straks!!

    Veel liefs Pat en Suus

  • 19 November 2009 - 20:15

    Matti:

    Hey meissie,

    Leuk om te zien hoor. Geniet de laatste weken maar extra, ze zijn zo voorbij. Je zult NY gaan missen.

    Groetjes,

    Sam en Matti

  • 21 November 2009 - 06:22

    Karin :

    Hoihoi,

    Wat weer een heerlijk reisverslag! Erg leuk om te lezen. Leuk dat je ouders er even waren! Nou, ik zou zeggen tot het volgende reisverslag maar weer hé!

    Liefs Kaat :-)

  • 23 November 2009 - 20:43

    Elsbeth:

    Hee meis! Wat super dat je ouders langs zijn geweest! Nu al bijna ready for je trip naar LA? Say hi from me! Ik denk dat je het ook geweldig vind daar!
    Trouwens kan je het woord al uitspreken wat boven je stukje geschreven staat? Mij heeft het even wat tijd gekost voordat ik dat kon uitspreken haha
    Have fun je laatste weken! Liefs

  • 24 November 2009 - 08:47

    Ina Hooijer:

    we hebben weer internet dus kan ik weer volgen waar je mee bezig bent, helemmal gezellig daar, dat geloof ik zeker. geniet nog van de komende tijd. groetjes vanuit renswoude, ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 84123

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: