Travelling the North.. - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Travelling the North.. - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Travelling the North..

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

30 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, National Park

Wow, ik ben pas 3 weken hier in Kiwiland en ik heb al zoveel dingen gedaan, zoveel nieuwe mensen ontmoet, zoveel gezien, zoveel beleefd.. Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen!!
M’n laatste blog ging vooral over mijn reis; laten we die vooral vergeten en verder gaan met al het moois wat daarna kwam..

Mijn eerste dagen heb ik besteed in Auckland, ik moest mijn buspas door Nieuw Zeeland nog regelen en natuurlijk de schade van mijn reis, indien mogelijk, herstellen :) Verder heb ik vooral rondgelopen met mijn new best friend: de lonely planet of New Zealand! Hij gaf me een mooie citytour en uiteraard een lesje geschiedenis. Verder heb ik een boottocht gedaan zodat ik mezelf kon vastleggen met een nieuwe skyline! Vanaf nu ga ik ze sparen, ik heb er al 3 (NYC, Toronto, Auckland), to be continued…

Na 3,5 dagen in Auckland werd het tijd voor wat meer actie! M’n buspas was uiteindelijk goed en zaterdag kon ik dan eindelijk vertrekken met de Stray Bus. Stray is een organisatie die complete bustours regelt voor backpackers met alle highlights en daarnaast halen en brengen ze je van/naar je hostel ! Mijn bus vertrok zaterdag naar het noorden van Nieuw Zeeland: Pahia. De bus zit trouwens vol met backpackers uit veel verschillende landen : Engeland, Italië, Amerika (NCY!), Zweden, Denemarken, Israël, Duitsland en natuurlijk de niet te ontbrekende dutchies! De meest reizen, net als ik, alleen dus je hebt altijd goed gezelschap :) Vooral ook in de hostels is het een grote samenkomst van allerlei reizigers die ervaringen uitwisselen, chillen in tv & computer rooms, etc.

Oké, verder met mijn trip! We gingen dus naar Pahia een plaats aan de kust in het Noorden van Nieuw Zeeland. Onderweg hebben we een boottocht gedaan met een glazen bodem zodat we de vissen onder ons door zagen zwemmen. Vanuit Pahia hebben we een tour gedaan naar Cape Reinga: hier komen de Tasmanian en Pacific Ocean bij elkaar. Deze plek had echt een ongelooflijk uitzicht en het is echt bizar dat je 2 oceanen bij elkaar ziet komen. De golfen gaan in het midden allebei de andere kant op! Dit belooft wat voor de rest van Nieuw Zeeland. Vervolgens zijn we gaan sandboarden en hebben we 90 km met de bus op het strand gereden, super gaaf! Op maandag zijn we in Pahia gebleven en zijn we meegegaan met een Dolphine Cruise. We gingen in een boot dolfijnen spotten om vervolgens zelf in het water te glijden (springen mocht niet, haha) en tussen de dolfijnen te zwemmen. Dit was echt een super mooie en gekke ervaring. Je zit in een x een vin op je af komen of er ‘jumpt’ er net een voor je langs.

Na nog een goede nachtrust in de ‘good, old’ Bamberhouse in Auckland ging mijn reis verder en dit keer naar het zuiden. De reis liep iets anders dan gepland doordat er nogal wat regen was gevallen in het Noord-Oosten. We moesten dus een stuk van onze trip skippen, maar dat mocht te pret niet drukken. We kwamen terrecht in Raglan, een surf plaatsje waar het weer écht top was! Het is trouwens echt waar, je kan hier zo 4 weertypes op een dag hebben! Regen, kou, hitte, zon…alleen de sneeuw ontbrak nog. In Raglan lekker aan het strand gezeten, waar we trouwens liftend terecht waren gekomen (haha, weer een nieuwe ervaring).

Vanuit Raglan naar de Waitomo Caves waar ik een caving gedaan! Geheel in wetsuite- tenue gingen we de grotten in waarbij we moest klimmen, klauteren, zwemmen, varen en springen! Super gave ervaring. Vooral ook omdat er in de grotten veel glimwormen zaten die een leuk glow-in-the-dark effect geven.

Na deze bijzondere ervaring, werd het voor mij tijd om van de bus af te ‘hoppen’. De nicht van mijn vader woonde namelijk in een plaats vlakbij de caves. Ik heb er 3 dagen doorgebracht en ze waren heel aardig voor me! Echter.. ik wist van te voren niet dat ze een complete dierentuin hadden inclusief 5 katten en zoals de meeste van jullie wel weten, heeft dit niet echt een goed effect op mijn gezondheid. Ik werd ’s ochtends wakker en m’n ogen zaten bijna nog dicht zo dik en rood waren ze. De andere nachten heb ik daarom bij een van haar dochters doorgebracht. Laten we zeggen dat de Kiwi’s (inwoners van NZ) een nogal andere levensstijl dan wij hebben en dat het een leerzame ervaring was!

Na deze family agelegenheid ben ik weer op de bus gegaan en wel voor een heuse Maori experience! We sliepen op een heuse Maori farm (dit x geen dier gezien gelukkig) en kregen een complete show van een Maori family, heel erg leuk! Ik zit nu ook weer in een compleet nieuwe bus met compleet nieuwe mensen en ook dat bevalt erg goed!

Gister was een heus letterlijk hoogtepunt: de Tongariro Crossing, een van ’s werelds beste daywalks van maar liefst 8 uur. Het heeft me m’n halve voet gekost, maar het was zeker de moeite waard!

Gelukkig kon ik vandaag lekker bijkomen in het National Park in beste hostel ever! Even tijd om deze blog te schrijven, boekje te lezen en de beentjes in de lucht te doen! Morgen ga ik verder naar Wellington en vanaf volgende week zal ik mijn tour vervolgen op het Zuider eiland van New Zealand.

Nog even over New Zealand.. Ik heb nog nooit een land gezien met zulk groen gras, zoveel verschillende boomsoorten, zulke blauwe meren en zoveel mooie uitzichten! Die kunnen jullie op jullie lijstje zetten van: ‘nog te bezoeken landen’!

Sorry voor mijn ‘en toen en toen en toen’ verhaal, maar ga proberen wat vaker te schrijven zodat we het nog een beetje leesbaar kunnen houden!

Liefs Lisette

  • 30 Maart 2011 - 06:33

    Arie Elsenaar:

    Super Lies. Leuk te zien dat je zo geniet. Hopelijk is de blaar op je voet snel genezen.

  • 30 Maart 2011 - 07:12

    Sam:

    Setje!
    Zorg je dat je niet overtravelled raakt ;-)! In dit tempo ben jij over 2 mnd aan thuis omdat je alles al gezien hebt, hihi!
    Klinkt allemaal erg spannend en leuk, fijn dat je 't naar je zin hebt meissie, geniet ervan!

    Liefs!

  • 30 Maart 2011 - 08:12

    Jan Quintus:

    Goed om over je te lezen. Geniet ervan.

  • 30 Maart 2011 - 08:18

    Joyce:

    Wow, tussen de dolfijnen gezwommen. Wie wil dat nou niet?
    x

  • 30 Maart 2011 - 08:53

    Esmeralda:

    Hee Setje!
    Het klinkt allemaal écht geweldig. Fantastisch om mee te maken. Geweldige ervaring! Ook ontzettend leuk dat je steeds weer nieuwe mensen leert kennen! Dit zou ik ook nog zeker eens willen doen :) Vind het erg knap van je. Ik wens je nog heel veel plezier. Ik zal je blog zeker blijven volgen, vind het erg leuk om te lezen. Heel veel liefs, Esmeralda

  • 30 Maart 2011 - 12:12

    Laura:

    Hai schoonzussie! Wat maak je allemaal geweldige dingen mee...gaaf om in het wild te zwemmen met dolfijnen en ook een 'wilde' stam (lees Maori's ;-)) te ontmoeten! En je bent 'nog maar' drie weken onderweg! Dat belooft veel voor de komende maanden...:-)
    Geniet van alles wat je doet, ziet en meemaakt!
    Liefs Lau

  • 30 Maart 2011 - 18:21

    Annemieke:

    Lieve Set!

    Super dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt echt goed al en je bent pas 3 weken weg! Geniet er nog van, kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs xx

    ps en sterkte met je voet! ;)

  • 30 Maart 2011 - 19:24

    Christien:

    Hey lieve vriendinnie!!

    Geweldig verslag heb je weer geschreven! Ik lees hoe je geniet en ik "hoor" je al helemaal praten! Enjoy lieve meid! We spreken elkaar snel!

    xxxx

  • 31 Maart 2011 - 10:53

    Willem:

    Wat een goed verhaal weer Liset!! haha kan me goed voorstellen dat het je met je drukke reisschema niet lukt om alles in details hier neer te zetten... Ben alleen ook wel eeerrg benieuwd naar de foto's die je gemaakt hebt! He ben jij rond 20 mei heel per ongeluk in de buurt van Adelaide of Melbourne? Zit daar dan wss voor FC :) He geniet verder lekker van alles wat je ziet en meemaakt en de mensen die je ontmoet!

    Willem

  • 31 Maart 2011 - 15:45

    Ineke:

    Nieuw Zeeland stond al op mijn lijstje omdat Suzanne en Harold er al eens zijn geweest maar jouw verslag is ook erg uitnodigend!! Leuk om zo met je mee te reizen. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag...

  • 31 Maart 2011 - 16:27

    Bea En Bert Troost:

    Hoi Lisette,
    Waar kunnen we bij je aansluiten? je maakt een ander wel enthousiast met je gezellige verhalen. Super dat je zo geniet. We letten ondertussen wel een beetje op je moeder en hopelijk gaat ze snel vooruit.
    't Ga je goed ! Bea en Bert

  • 01 April 2011 - 11:35

    Gabrielle:

    Schattie!

    Wat heb je toch al veel meegemaakt de afgelopen 3 weken.. superleuk ook om te lezen (ondanks je en toen en toen;))
    Geniet er nog maar lekker van!!

    Liefs!

  • 01 April 2011 - 17:43

    Janika:

    Wow! Ik schrijf Nieuw Zeeland op mijn lijstje erbij! Klinkt allemaal weer geweldig!! Geniet ervan!
    Dikke kus Janika

  • 02 April 2011 - 22:28

    Ans:

    Hey Lies,

    Geweldig verhaal van je. "We houden ervan"!!!! Ga zo door!!! Liefs van ons.XX

  • 06 April 2011 - 15:29

    Femke :

    Wat leuk om weer verhalen van je te lezen, en wat een briljant mooie foto´s meid...! *is een beetje jaloers*

    dikke knuffel vanuit the place to be: Gendt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 84117

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: