Sweet As! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Sweet As! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Sweet As!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 April 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Sweet as is wat de kiwi’s (inwoners van NZ) op ongeveer op alles zeggen. Het betekent min of meer: ‘het is al goed’. Én dat is het in Nieuw Zeeland! Alles gaat nog steeds goed aan de andere kant van trein van avonturen waarin ik zit...

M’n laatste blog schreef ik over mijn beschadigde voetjes, deze hebben inmiddels nog vele andere uitdagingen gehad, daarover zo meer. Ze zijn nu op de herstellende route en ze maken het naar omstandigheden (sandflies!) goed!

Van National Park op het noorder eiland van Nieuw Zeeland reden we weer in het busje naar beneden. Na een aantal dagen daar doorgebracht te hebben in Wellington namen we de ferry naar het zuider eiland. Hier bevind ik me inmiddels al een week langs de welbekende wilde westkust van Nieuw Zeeland. Deze regio van Nieuw Zeeland staat bekend om de hoeveel regendruppels die daar gemiddeld vallen, denk je dat je buiten Nederland ‘goed’ zit wat betreft de regen: MIS, hier kunnen ze er ook wat van! Gelukkig heb ik er nog niet (heel) veel last van gehad.

De stray bus heeft z’n voor en z’n nadelen. Op het zuider eiland werden we gelijk geconfronteerd met een nadeel: we hadden op z’n zachts gezegd een minder plezierige buschauffeur! Het voordeel dat stray dan weer met zich meebrengt is dat je kan ‘on hoppen’ en ‘off hoppen’ wanneer je wilt. We besloten daarom om een extra stop te maken in een leuk plaatsje genaamd Nelson!

Abel Tasman National Park was de volgende stop; dit mooie national park langs de kust is ontdekt door een real dutchie: Abel Tasman! Echter klinkt het hier meer als Eebel Tesmen. Voor een wandeling door dit Nationale park heb ik mijn voeten beloond met mijn birckenstocks en deze hebben hun gezondheidsgehalte goed waargemaakt.. en dan nog niet te spreken over de uitzichten over de bergen en de zee..

De afstanden hier aan de westkust verschillen nogal met dat van het noorder eiland. Het aantal kilometers verschillen niet zoveel, maar het wegennet bestaat voornamelijk uit kronkelwegen door ‘ansichtkaart-achtige’ plaatsjes. Dat was voor mij een reden om een nieuw plaatsje uit te zoeken in de bus: jawel, naast de (nu wel aardige) buschauffeur! Ik heb nu namelijk het beste uitzicht, als eerste de insite informatie en het minste misselijksheidsgehalte, GREAT! Onderweg maken we veel stops voor de nodige fotomomentjes, zie hieronder! Ik heb trouwens ook 21 euro gewonnen omdat ik het aantal ‘one line bridges’ goed had geraden! Ik heb ze natuurlijk niet verteld dat die mede te danken is aan mijn pre-research;)

Een nieuw hoogtepuntje van NZ heeft zijn oorsprong gevonden op de gletschers van Franz Josef! Geheel in Franz Josef- tenue (inclusief ijsspikes onder onze schoenen) begaven we ons op de glacier voor een ‘full day’ durende wandeling (jaja, ik maak wat kilometers hier..). Deze gaf ons een mooie kijk in blauwe ijstunnels en ijscaves.

De tijd gaat trouwens ongelooflijk snel! Ik kwam er net achter dat het nog een kleine 2 weken is voor ik in het vliegtuig stap naar Australië. Onderweg ontmoet ik veel mensen die er al geweest zijn dus ik kan alvast de nodige tips ter harte nemen! Ik ben ook serieus aan het denken om door te vliegen naar Indonesië en wat het zou leuk zijn als er wat lokale Nederlanders overkomen, haha HINT, HINT! We zullen zien!

Eerst ga ik nog 2 weken genieten van Nieuw Zeeland! Op het programma staat het uiterste zuiden, waaronder Queenstown, Mt Cook en de Milfourd Sounds, excited!

Hoe is het verder in Nederland? Bedankt trouwens voor jullie reacties op mijn vorige blog(s), leuk dat iedereen zo meeleeft!

Tot de volgende blog!

Liefs Lisette

  • 10 April 2011 - 05:36

    Eline:

    Leuk verhaal weer!!
    En lekker actief zeg, heerlijk!
    Men, ik heb je heel veel te vertellen... Vanavond (NL tijd) hoop ik er te zijn, wel wat later, gaan eerst BBQ bij m'n broer. Dus met andere woorden; het weer is hier goed! Gister al lekker verkleurd.
    Ik kom trouwens liever naar Australië hoor, lekker genieten van de mooie stranden en plaatsen! ;)

    Tot vanavond! Liefs

  • 10 April 2011 - 06:44

    Je Moeder:

    Hoi Lies wat een mooie verhalen.En niet te vergeten mooie foto,s. Wij genieten alvast met je mee in de voorbereiding van onze toekomstige reis daar naar toe, geniet er nog maar lekker van.

  • 10 April 2011 - 10:14

    Suzanne:

    Heee setje!!

    Wauw, ziet er echt prachtig uit zeg daar! Vind het echt knap om te zien hoe je dit zo alleen onderneemt.
    Geniet nog van je 2 weekjes daar en goede reis naar australië!

    Xx

  • 10 April 2011 - 16:34

    Linda Mulder:

    Hee Vakantiganger!

    Leuk om je verhalen weer te kunnen volgen via deze site! :) En zo te lezen heb je het weer helemaal naar je zin! Nou geniet er lekker van!

    Liefs van Linda

  • 10 April 2011 - 20:09

    Annemieke:

    Settie! Klinkt weer goed zeg, gave foto's ook! Enjoy! XX

  • 10 April 2011 - 22:18

    Christien:

    Hey liesje,

    Wat een leuk verhaal weer :) Had al veel van je gehoord natuurlijk, maar het is toch leuk om weer te lezen, jij hebt zon leuke schrijfstijl! En wat een prachtige foto's zitten er ook weer tussen, echt wauw! En dan te bedenken dat het in het echt altijd NOG mooier is. Prachtig! Meis, geniet! En we spreken elkaar snel!

    xxx

  • 11 April 2011 - 06:55

    Ans:

    Hey Liesje, Super geschreven story weer van jou. Zo te lezen maak je genoeg mee en ben je volop aant genieten!!! En gelijk heb je meis...deze kans krijg je niet vaak!!!We zijn jaloers op al je ervaringen en geweldige foto's. Ga lekker door met van alles en wij blijven met je mee-reizen natuurlijk!! Dikke kus van ons allemaal en tot je vlg.blog. XXXXX

  • 13 April 2011 - 08:08

    Monique:

    Hé die Lisette,
    wat een gave verhalen en prachtige foto's. Van Frédérique hadden we natuurlijk al gehoord hoe mooi Nieuw-Zeeland is, dus ik kan me voorstellen dat je er helemaal van geniet. Het stond trouwens al op ons verlanglijstje. Ik heb er ook een viertal neven met aanhang en een groot kiwi-bedrijf (hoe toepasselijk!) wonen. Hier in Nederland hebben we eindelijk ook weer mogen genieten van een paar dagen super-mooi weer; dat wordt aan de andere kant vna de evenaar natuurlijk wat minder nu! Zaterdag vertrekt Gabriëlle, zoals je al weet en dan gaan wij ons verheugen op een week Malta in de zon in mei. Berto en ik wensen je nog een super mooie toer met heel veel gezellige mensen om je heen. LIeve groet vanuit Vught,
    Monique

  • 13 April 2011 - 08:21

    Bjorn:

    Hoi Liset, leuke verhalen van jou. En natuurlijk mooie foto's. Ik geniet stiekum met je mee en zou wel een poosje in je rugzak willen zitten. Je houdt ook zoveel van reizen toch, net als ik. Veel plezier nog en ik blijf je volgen hoor. Dikke XXX

  • 13 April 2011 - 09:23

    Gabrielle:

    He lieve schattie van me! Ik ben weer even voor je story gaan zitten:).. wordt echt jaloers als is het lees! Vorig jaar Riek met dr verhalen, nu jij weer.. ik wil ook!! Ik hou me aanbevolen voor Indonesië, even kijken hoe mijn financiële toestand na Malta is;).. Geniet er nog van! Liefs xx

  • 13 April 2011 - 20:35

    Hendrien:

    Hoi Lissette,
    Het is een genot om jouw blogs te lezen. Wat maak je veel mee. Knap hoor zo in je uppie!
    Blijf lekker genieten en veel plezier.


  • 15 April 2011 - 15:48

    Jorgen:

    Hoi Lisette,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in New Zeeland. Wat blijft reizen toch gaaf! Er is nog zowel te zien. Mooie foto's hoor! Veel plezier nog in New Zeeland en daarna Australie (Indonesie?? en ??.....)

    Groeten,

    Jorgen

  • 17 April 2011 - 18:35

    Bea En Bert Troost:

    Horen wij ook bij die lokale Nederlanders, dan bestel ik morgen gauw 2 tickets, want je maakt ons wel jaloers met je mooie foto's en verhalen.
    Prachtig. Leuk om alles te lezen en zo hoeven we tenminste niet over je in te zitten. Eet je daar ook sperzieboontjes met een gehaktballetje of echt inheemse kost? We horen het wel.
    Goede tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 84125

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: