Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 April 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Nee mensen, ik kom nog niet naar huis! Op moment van schrijven zit ik op Christchurch Airport en heb ik nog de nodige uurtjes voor me voordat ik het vliegtuig in mag in mag naar Australië. Voordat ik ‘teletubbieland’ (lees: groene heuvelachtige landschappen) straks ga verlaten, wordt het tijd voor een laatste update uit Nieuw Zeeland!

Naast ons vertrouwde Oostenrijk, Zwitsersland en Frankrijk leent, Nieuw Zeeland zich ook heel goed voor de nodige ski afdalingen! Zo maakte ik kennis met het skidorpje genaamd Wanaka: mooie, hoge, (soms besneeuwde) bergen met een gigantisch meer op de voorgrond, dit leverde de nodige mooie plaatjes op, zie foto’s hieronder! Ik besloot samen met een Duits en Engels meisje uit m’n bus een fiets te huren en het meer eens van een andere kant te bekijken, wat ontzettend mooi was! Na een paar dagen in Wanaka , gingen we verder naar Queenstown. Dit is écht wintersport city nummer 1 in Nieuw Zeeland. Een Zwitserlandachtig plaatsje met weer mooie bergen, gigantische meren, gletsjers en daarnaast een super goede sfeer! Hier ben ik maar liefst 4 dagen, 5 nachten gebleven en heb ik het meest bizarre gevoel ooit ervaren, daarover zo meer! In Queenstown heb ik heerlijk rustig aan gedaan: parkjes, meren, gezellige winkeltjes en restaurantjes/barretjes… prima vermaak na een aantal weken flink te hebben doorgereisd! :) Helaas kon ik de lange latten nog niet onderbinden, daarvoor was ik iets te vroeg ;)

Het hoogtepunt van Queenstown en zeker een van de hoogtepunten van mijn reis tot nu toe is een skydive die ik gemaakt heb! Ik ben gewoon uit een vliegtuig gesprongen/gevallen, ONGELOOFLIJK! Nieuw Zeeland is het land van de skydives en bungyjumps dus ik kon ook eigenlijk niet achter blijven. Ik had het al een paar x aan me voorbij laten gaan omdat ik niet zeker wist of ik dat eigenlijk wel zou durven, haha! Een paar dagen voor we in Queenstown aankwamen, besloot ik samen met 3 mensen uit m’n bus dan toch die sprong te gaan wagen! Na een reis van 30 minuten in een busje, werden we dan in onze pakken gehesen… vervolgens in de teugels en de kennismaking met m’n jumpinstructor: Ik ben er helemaal klaar voor (NOT!) ! Dat vliegtuig alleen was al een avontuur op zich. Het was super klein, geen stoelen dus we moesten gewoon op een rij op de grond zitten (wel lekker knus, haha)! Na een vlucht van ongeveer een kwartier ging het deurtje van het vliegtuig open en werd ik verzocht met m’n benen uit het vliegtuig te gaan hangen en te doen alsof ik een banaan was, bizarrrr!!! Dit alles werd ook allemaal op handycam vastgelegd dus ik moest natuurlijk ook doen of ik het allemaal harstikke leuk en normaal vond wat ik aan het doen was!

Het verloop ging ongeveer zo:

Ik: “Are you sure we’re connected?”
Instructor: “Yes, you’re gonna be OK”
Ik: “Are you REALLY sure we’re connected?”
Instructor: “Yes, Are you ready to jump?”
Ik: “I’m not suree…”
Instructor: “Okeee, here we gooo”
Ik: Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Instructor: “Allrighty than, welcome to my office!”

Echt het eerste gevoel van vallen is zo onbeschrijfelijk! 45 seconde lang val je met zo’n 200 km per uur naar beneden tot dan uiteindelijk de parachute uitgaat en je kan genieten van het prachtige uitzicht over de meren, bergen en gletsjers! Ongelooflijk, wat een ervaring! Zie hieronder ook de (oh zo charmante) foto’s en als ik terug ben kan ik een live verslag laten zien op DVD!

Met een fikse verkoudheid verliet ik na 4 dagen het bruisende Queenstown en maakt ik mijn trip verder naar het zuiden, helaas had ik weinig tijd meer vanwege mijn vlucht naar Melbourne dus het is vooral veel busreizen geweest, maar met fantastische uitzichten en uiteraard de nodige stops!

Hoogtepuntjes waren wel de Milfourd sound en Mt Cook. Milfourd Sounds zijn grote bergen omringd door water en gezien de gevallen regen ook de nodige watervallen! Mt Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland en vanuit ons hostel hadden we prachtig uitzicht over deze IJstop. De nodige wandelingen en boottripjes hebben daarbij weer plaatsgevonden! Tijdens deze week werd ik vergezeld door 2 gezellige Nederlandse meiden (Sabine en Floor) waar ik onwijs mee gelachten heb, dat maakte de soms lange busritten toch nog een draagelijk!

Ik heb net Sabine op het vliegtuig gezet, zij gaat net als ik naar Melbourne! Ik moet echter nog een hele dag wachten en aangezien de check- in om 03.00 ’s nachts begint. Het wordt dus een goedkoop nachtje op het vliegveld voor mij! Dit x blijven hopelijk alle spullen gewoon in MIJN bezit! ;)

Morgen komt Fieke (Nederlands meisje ontmoet via Australian Backpackers, de organisatie met wie ik geboekt heb) me ophalen in Melbourne en gaan we de Great Ocean Road en Phillip Island doen! Daarna ga ik mijn neef Martin opzoeken die ook in Melbourne woont, maar tegen die tijd krijgen jullie wel weer een x een update!

Ik hoorde trouwens dat het in Nederland heel mooi weer is, geniet er lekker van en tot de volgende blog!

Liefs Lisette

  • 22 April 2011 - 02:24

    Je Moeder. :

    Zo ik ben de eerste die dit leest. Leuk verhaal en prachtige foto's.Nog even en je mag weer aan een nieuw avontuur beginnen. Je bent ook wel een boffert hoort.

  • 22 April 2011 - 04:54

    Christiaan:

    en ik de 2e! Super leuk om te lezen lies. Ik word spontaan weer jaloers. Wat een gave foto's zeg. Blijf genieten en ga het niet normaal vinden. Je maakt een bijzondere reis zo. Doe de groeten aan Martin


  • 22 April 2011 - 05:07

    Eline:

    Wauwie, wat een verhalen weer! Jij gaat nu ook heerlijk de echte zomer tegemoet! Vast ook weer mooie en nieuwe avonturen! Ik baal wel dat ik je gemist heb :( Maar dat komt wel snel goed.. Goede reis, geniet ervan en tot gauw!

    Liefs

  • 22 April 2011 - 08:52

    Janine:

    Lies!

    Wat een leuke verhalen :) En wat ontzettend stoer dat je zomaar uit zo'n vliegtuig durft te vallen, respect!! Goede reis in het vliegtuig en veel plezier in Australie!!

    Liefs

  • 22 April 2011 - 08:58

    Elsbeth:

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Te gek dat je bent wezen skydiven! Succes met wachten op de airport! En geniet van al het moois wat je gaat beleven in Australië! Liefs

  • 22 April 2011 - 10:21

    Christien:

    Hooi schattie!

    Ik moet zo lekker lachen om jou he! Hihi je beschrijft echt heel leuk je ervaringen! Nieuw Zeeland is alweer voorbij en je zit nu alweer te wachten op het vliegveld tot je naar Aussie kan vertrekken, wat gaat de tijd snel he?! Succes met wachten en heeeel veel plezier in Aussie! Kijk uit naar je volgende blog!

    xxx Christien

  • 22 April 2011 - 11:39

    Je Liefste Nichtje:

    Hey liesje!
    Wat vet dat springen uit een vliegtuig!! Klinkt allemaal super leuk, geniet er nog ff van! Ik mis je al een btje hoor! Enjoy ;)

    xxxx Martienie

  • 22 April 2011 - 12:46

    Wilma Van Nunen:

    Lisette, prachtige foto's en weer een ervaring rijker, leuk reisverslag, geniet er van !!

  • 22 April 2011 - 15:18

    Ineke:

    Wat een topper! Een skydive, lef heb je wel in ieder geval. Deze ervaring nemen ze je niet meer af. Dat er nog maar velen mogen volgen. Dus een mooi vervolg van deze prachtige reis toegewenst!!!!

  • 22 April 2011 - 19:37

    Gabrielle:

    Liesje, wat een verhaal weer! Vind het nog steeds echt fantastisch dat je die skydive hebt gedaan!! Geniet van Aussi en hopelijk kom ik je snel weer een x tegen op msn! xx

  • 22 April 2011 - 21:15

    Ans:

    Hey Lies, was toppie om je aan de phone te hebben en ff bij-te-kletsen. Je klonk super en dat blijft vast zó want je gaat nu down under en dat schijnt toch écht geweldig te zijn!!! Maak er weer wat van daar en geniet!!!! We zien al uit naar je vlg verhaal...Dikke XX ook van de mannen.

  • 23 April 2011 - 18:36

    Monique:

    Wat een prachitge foto's, Lisette! Ben echt helemaal jaloers op je, met uitzondering van die jump dan! Lijkt me een heel bijzondere ervaring, maar ik doe het je, denk ik, niet na.
    Wij genieten hier in Nederland inderdaad van prachtige zonnige dagen. Het lijkt wel hoogzomer! Heerlijk nu, met het extra lange weekend voor de deur.
    Wij wensen jou weer een mooie tijd in Australie en tot het volgende verhaal. Lieve groet, Monique

  • 27 April 2011 - 11:03

    Jody:

    Wat geweldig, al die indrukken en foto's. Hééél leuk om te lezen.

    Trouwens ongelofelijk, dat je toch die sprong hebt gemaakt. Lijkt me idd een letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt.
    Ik doe het je (nog) niet na.

    Nieuw Zeeland is/lijkt echt het paradijs. De kraamkamer van de natuur. De foto's zijn schitterend.

    Op naar het volgende avontuur.
    Succes :)

  • 27 April 2011 - 17:18

    Simoon:

    Lisetje,

    parachute springen, ongelooflijk... dat je dat gedaan hebt! Onwijs stoer, had je geen bruine streep in je onderbroekje? :-)
    Mooie foto's weer, mooi land.

    Hier in NL hebben we erg mooi weer gehad, ik ben zelfs al wat bruin geworden en dat voor mijn doen.

    Geniet van alles om je heen, ik heb net mijn berg was weg gestreken en nu moet ik mijn kamer nog gaan stofzuigen (stoffen slaan we over). Hier heb jij geen last van!

    Je hebt nu je zo ver weg bent wel een leuke bios film gemist... ik ben een poosje terug met mijn ma naar Gooische vrouwen geweest. Zeker een aanrader om samen te kijken als je weer terug bent!

    Liefs Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 84111

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: