First weeks in Ozzie land! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu First weeks in Ozzie land! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

First weeks in Ozzie land!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 Mei 2011 | Australië, Melbourne

Welkom bij weer een nieuw hoofdstuk uit de avonturen van ‘Lisette op reis’! Ik heb Nieuw Zeeland nog maar net verlaten of de tornado’s vliegen alweer boven Auckland! Goede timing om mijn voetstappen te zetten in MEGALAND: AUSTRALIE! We beginnen zoals altijd bij het begin…

Na veel te lang wachten op Christchurch Airport en een voorspoedige vlucht, kwam ik dan 23 april 8.30 uur aan in Melbourne! Ik was in de luxe positie dat ik van het vliegveld werd gepikt door Fieke en de oom van haar moeder waar ze op dat moment verbleef! De luxe heeft zich in de daaropvolgende dagen vervolgd in de vorm van enorme verwennerijen van de ‘opa & oma’ van Fieke (niet officieel, maar ik noem ze even zo..) Fieke’s ‘opa’ is een échte Nederlander en zijn vrouw is een Australische, onwijs lieve mensen waar ik/we even lekker kon bijkomen na 6 weken backpacken! Een ‘eigen’ kamer, gezond eten, een badkamer met ruimte en een schone handdoek zijn dan dingen waar je ongelooflijk gelukkig van wordt, haha! Het paasweekend zijn we daar gebleven om onze Great Ocean Road en Phillip Island trip te plannen. Uiteraard hebben we daar ook de Pasen gevierd, met een bezoekje aan de plaatselijke ‘Baptist Church’, chocolade paaseieren, en de nodige sightseeing in Melbourne.

Het regelen van een campervan bleek niet zo makkelijk als gedacht gezien het paasweekend en Anzac Day (soort herdenkingsdag). Uiteindelijk konden we woensdagmorgen dan eindelijk onze ‘Breezer’ ophalen! Een knusse campervan met alle gemakken voorzien! Het was wel even spannend om aan de rechtkant van de auto te zitten en de linkerkant van de weg te gaan rijden, maar op een paar schoonheidsfoutjes na, ging het ons goed af! Dag 1 zijn we via de snelle route naar het einde van de Great Ocean Road gereden en hebben we onze eerste rotsformaties aan zee gezien bij zonsondergang, GREAT! Vervolgens zijn we de volgende dag helemaal doorgereden naar Torquay met natuurlijk de nodige tussenstops on the way. Het was super mooi weer dus dit zorgde voor mooie plaatjes. Naast diverse rotsformaties aan zee (waaronder Londen Bridge en de beroemde 12 apostels) hebben we ook een mini wandeling gemaakt in een regenwoud en hebben we koala’s gespot in de bomen, super gaaf natuurlijk!

Vanaf the Great Ocean Road zijn we vrijdag, met een fantastische routebeschrijving van onze camping gastvrouw, naar Phillip Island gereden. Onderweg kwamen we een heus ‘Wildlife park’ tegen, waar we een stop hebben gemaakt om, jawel: kangaroo’s te voeren! Super leuke ervaring! Op Phillip Island hebben we ook weer de nodige uitzichtpunten, strandjes, etc. bekeken en uiteindelijk werd het dan ’s avonds tijd voor de ‘wereldberoemde’ pinguïnparade! Je moet je dus voorstellen dat elke dag, rond hetzelfde tijdstip, op dezelfde plaats dus honderden pinguïns vanuit de zee op het strand aanspoelen om te overnachten op het ‘droge’! Het was ongelooflijk commercieel, toeristisch opzet, wat dus een beetje jammer was. Doordat het zo’n bizarre gewaarwording was, hebben we er wel ongelooflijk om kunnen lachen en hebben toch maar weer deze grappige beestjes mogen aanschouwen (helaas geen foto’s, ten strengste verboden, haha).

Zaterdagmorgen hebben we met het onbeschrijfelijke ‘kaart-lees-talent’ van Fieke, dwars door de city-center van Melbourne onze trouwe campervan weer teruggebracht bij de verhuur! In de trein terug naar het centrum van Melbourne moest ik alweer afscheid nemen van Fieke want zij nam diezelfde avond nog het vliegtuig naar Nieuw Zeeland. Ik heb vervolgens een hostel opgezocht in het centrum en ontmoette daar weer een aantal reismatties uit Nieuw Zeeland, wat is de wereld toch klein haha! Het weekend dus lekker met hen de city verder ontdekt!

Ik kon Melbourne natuurlijk niet verlaten, zonder een bezoekje te brengen aan mijn verst wonende familielid! Mijn neef Martin is getrouwd met een Australische en woont hier. Maandagavond ben ik daarom opgewacht door zijn vrouw Sharna en zijn we samen naar hun huis gegaan. Dinsdagmorgen kwam Martin terug van een vakantie in Canada en aan mij de eer om hem wakker te houden (ivm jetlag), haha! We zijn toen een dagje met de auto wezen touren door Melbourne en hij heeft me alle leuke plekken laten zien waar ik zelf nog niet aan toe was gekomen, super leuk! Oja Chris, het is echt waar… hij lijkt sprekend op jou, haha!

Na bijna 2 weken in en om Melbourne te zijn geweest, wordt het weer tijd me te verplaatsen! Morgenvroeg pak ik het vliegtuig naar Sydney: daarover meer in het volgend hoofdstuk van ‘Lisette op reis’

Liefs Lisette

  • 04 Mei 2011 - 11:27

    Fieke:

    Hii,

    Tegek verslag van onze roadtrip! Haha eentje om nooit meer te vergeten! Enjoy Sydney, t australian backpackers hostel waar ik zat heette G'Day.. Groetjes vanuit de Maori's (Geweldige show trouwens!) liefs Fieke

  • 04 Mei 2011 - 11:29

    Je Moeder:

    Leuk verslag en mooie foto's .Op naar het volgende avontuur

  • 04 Mei 2011 - 11:31

    Paula:

    HAHA briljante foto met een I love NY trui!!! ;-)

  • 04 Mei 2011 - 11:34

    Christien:

    heey lieffie!

    Wat een te gek reis verslag weer. Tof! Ik wordt elke keer maar weer jaloers gemaakt met je geweldige verhalen en de prachtige foto's. Wie weet, treed ik ooit nog eens in jou voetsporen! Meis, we spreken elkaar snel en you know: Ik ben trots op je!

    Liefs xxx

  • 04 Mei 2011 - 11:38

    Annette:

    Hey Liset!
    Wat een leuke verhalen schrijf je elke keer! Ik volg je trouw hoor:p
    Geniet er lekker van!! maar dat lukt aardig merk ik:)

    groetjes, Annet

  • 04 Mei 2011 - 12:04

    Marianne Monster:

    Hallo Lisette

    Wat leuk om jouw te zien samen met Martin.Volgens mij heb je het reuze naar de zin daar in het verre Australie en New Zeeland. De foto's komen bekend voor flinderstr. koalas , kangoroes? enz
    nog een fijne reis en tot hoors
    groetjes marianne monster

  • 04 Mei 2011 - 22:07

    Ans:

    Hey Liesje,
    Suuper leuk verhaal weer van je. Je hebt ECHT schrijf-talent. Misschien kun je straks buitenland-correspondent worden!!! Mooie foto's ook. Ga zo door.
    liefs van ons 3en.

  • 05 Mei 2011 - 16:06

    Monique:

    Hé die Lisette,
    wat een heerlijk verhaal weer. Ik zie allemaal de bekende punten van Frédérique voorbij komen. Echte backpackers hoor in een camper (waar blijft de romantiek???). Maar fijn dat je zo geniet van alles. Wij genieten van je verhalen en wensen je nog heel veel "backpackers"-plezier.
    Lieve groet vanuit een zeer zonnig en (bij tijd en wijle zeer) warm Vught.
    Monique

  • 05 Mei 2011 - 19:07

    Gabrielle:

    He schattie! Wat een fantastische verhalen weer! Ik kan ook echt niet anders zeggen dat ik weer jaloers ben haha, deze trip staat nu toch ook echt hoog op mijn verlanglijstje! Geniet van Sydney en tot de next story! Liefs xx

  • 10 Mei 2011 - 08:10

    Sammie:

    Setje! Mooi verhaaltje weer! Hoe is Sydney ondertussen?
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 84112

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: