I love NYC… eh..Sydney!?!?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu I love NYC… eh..Sydney!?!?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

I love NYC… eh..Sydney!?!?!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

15 Mei 2011 | Australië, Sydney

Mijn vorige blog gaf nogal verwarring gezien het feit dat i keen ‘I love NYC’ trui aan had in Melbourne, haha! In Sydney bleek dit helemaal niet zo gek te zijn, hoeveel ‘I love NYC’ truien/tshirts/etc ik wel niet voorbij heb zien komen!! Kijk, ik begrijp dat natuurlijk; er is geen stad zoals New York maar ik moet eerlijk toegeven: deze stad is ook écht super leuk! Ik ben er nu zo’n 11 dagen geweest en het is dat het voor mijn portemonnee beter is en het hier wel een beetje koud begint te worden, maar anders kon ik hier nog wel even blijven! Voordat ik door ga reizen richting het Noorden (waar het in tegenstelling tot Europa, warmer is), ga ik jullie eerst van een verslagje voorzien over mijn belevenissen in Sydney!

Sydney werd mijn plek van het plannen van de rest van mijn trip, het halen van mijn ‘travel’ vaccinaties (voor Indonesie), het ontmoeten van oude bekenden en het maken van nieuwe ‘vrienden’ en niet de vergeten: de nodige sightseeing!

Op de dag van aankomst nam reismattie Kim (Nederlands, ontmoet in NZ) mij gelijk mee naar een van de bekende stranden van Sydney: Bondi Beach! Een wandeling van Bondi naar Coogee geeft mooie kustplaatjes en we hebben zelfs nog een paar wilde dolfijnen gespot! De dag daarna kwam mijn Engelse reismattie Ollie aan vanuit Melbourne. We hebben een ‘Free walking tour’ gedaan door Sydney en hebben ons laten bijpraten over de geschiedenis van Sydney (jaja, ik werk goed aan mijn algemene kennis ;))! Natuurlijk kwamen we daarbij ook langs alle bekende plekjes die Sydney rijk is: Opera House, Harbour Bridge, Darling Harbour, The Rocks, Botanical Gardens, etc. Het was mooi weer dus we besloten ’s middags gelijk de ferry te nemen naar Manly Beach, dat is het 2e bekende strand van Sydney! Daar lekker rondgeslenterd en het ware ‘Sydney-surfdude-cultuurtje’ ervaren! Veel winkeltjes met surfkleding, strandtentjes, etc. Ik moet me echt inhouden want ze verkopen hier de meest fantastische bikini’s!

Olly’s tempo voor Australië ligt wat hoger dan dat van mij dus na een paar dagen is hij weer vertrokken. Het werd tijd om nieuwe vrienden te maken! Ik moest toch een kamerswitch maken en zo kwam ik op de kamer bij een gezellige andere Nederlandse! We zijn de Harbour Bridge over gelopen en dat verdiende een Nederlandse beloning: PANNENKOEKEN!! De hele keuken rook naar onze pannenkoeken en we kregen vele jaloerse blikken toe geworpen, haha! Ook Esther vertrok na een aantal dagen weer en heb ik nog wat gezellige dagen gehad met o.a. een Amerikaan, Ierse en Canadese! Gezelligheid kent geen tijd! In de hostels is er altijd wel iemand die met je mee gaat iets leuk doen, even samen eten of gewoon chillen op de kamer en lachen om skypende Zweedse kamergenoot(kni, kna, knakkerbrod). We zijn vrijdagavond ook nog naar een wedstrijd geweest van het het australische rugby in het Olympic Stadium, exciting!

Afgelopen zaterdag besloot ik de drukte van de stad even achter me te laten en heb ik een dagtrip gedaan naar de Blue Mountains. Dit is een Nationaal park ten westen van Sydney. Echt super mooie uitzichten over heeel veel eucalyptusbomen bij elkaar! Daarnaast nog een wandeling gemaakt en een heftig ritje in een treintje die in het Guinuss Book of Records staat omdat ie zo stijl is. Al met al we hebben ons prima vermaakt!

Morgen gaat het dan écht gebeuren, jaja, hou je vast... Lisette gaat op surfkamp! NEEEEE (Ik hoor jullie denken) Haha, zie je het voor je? Ik nog niet! Ik was het eigenlijk niet van plan, maar na het zien van al die surfdudes op Bondi en Manly Beach, heb ik besloten dat ik toch even deel moet gaan uitmaken van dit ‘Oostkust cultuurtje’! Het is echt een heel groot ding dat surfen hier en aangezien ik graag in de huid wil kruipen van de plaatselijke bevolking en hun leefwereldje, lijkt me dit een goede weg! :)

Jullie horen snel hoe dit gaat aflopen…

Hoe is het met jullie in Nederland? Al bijna vakantie? Keep in touch!!

Liefs Lisette


Ps. op de een of andere manier staat dat kaartje op Alice Springs maar ik zit nog fijn in Sydney en voorlopig nog niet in Alice Springs ;)

  • 15 Mei 2011 - 11:28

    Esmeralda Groen:

    Hee Setje!
    Ontzettend gaaf wat je allemaal doet. Sydney lijkt me echt fantastisch. Heb je foto's ook bekeken, erg leuk om te zien waar je allemaal geweest bent. Ziet er allemaal gezellig uit en leuk dat je weer met veel verschillende culturen te maken hebt. Daar hou ik van :) Heel veel plezier nog en succes. Veel liefs, Esmeralda

  • 15 Mei 2011 - 12:19

    Ronald:

    Hoi Liesje,'

    leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Bevalt het reizen zelf ook.
    Bij ons gaat alles prima. We zijn al aan het aftellen naar de zomervakantie.
    groetjes van ons

    Ronald, Mariska, Jamsijn en Noah

  • 15 Mei 2011 - 13:06

    Je Moeder:

    Wat een mooie foto"s weer en een leuke impressie van je reis. En de volgende uitdaging weer voor je. Geniet ermaar weer van,we volgen je.Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe uitdaging. liefs xxx

  • 15 Mei 2011 - 15:52

    Ans:

    Hey Lies,

    Spannend verhaal weer van je!!! En wat beleef- en zie je toch ontzettend veel moois! Prachtige foto van de Sydney-skyline Ben benieuwd hoe het surfen je bevalt.....ennuh: we zijn nog steeds bere-trots op je dat je dit allemaal onderneemt in je 1tje!!!! ga zo door.....Dikke XXX

  • 15 Mei 2011 - 17:29

    Leonie:

    Hee Lies:)
    Wat maak je toch vette dingen mee daar! Superleuk zeg! Die foto's van skydiven enzo zijn heeel cool:)
    Ik mis je wel al hoor!! Opa en oma waren hier vorige week met je ouders en ik had niemand om ff samen mee te chillen;) Joel zit nu op cyprus voor 6 weken dus die is er ook al niet;)
    Wat ben je allemaal van plan in Indonesie? Nou heel veel plezier en succes en ik spreek je snel weer:)
    Huggie:) xx Leonie

  • 15 Mei 2011 - 18:29

    Je Vader:

    Liesje, wat ben je toch ondernemend. Ik ben trots op je! Geniet van al het moois en doe voorzichtig met het surfen. Haaien zijn gek op mooie meiden.

  • 15 Mei 2011 - 18:56

    Janika:

    Geweldig, wat een belevenissen!! Heel veel succes met surfen, weer een nieuwe uitdaging. Ben heel benieuwd...you go girl! Geniet!!!

    Dikke kus,
    Janika

  • 16 Mei 2011 - 08:43

    Sam:

    Ha surfchick!
    Mooi verhaal weer! Dus nu in 't lekkere warme noorden, nice!
    Veel plezier op je surftrip!
    Liefs

  • 16 Mei 2011 - 12:20

    Christien:

    Hey schatje!

    Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen, al wist ik natuurlijk al veel wel hih ;-) En de foto's zijn ook weer geweldig! Ik ben heeel benieuwd hoe je het gaat hebben op het surfkamp, of dat je nog wat gaat surfen of alleen maar gaat liggen zonnen in t water op die plank ;-) Hahaha.

    1 ding moet je me nog wel even uitleggen, zitten jullie nou een cupcake in de Mac te eten?!?!?! Waarom hebben ze dat in Nederland niet?! :P Nou lief, ik spreek je snel!

    xxxxxxx Christien

  • 16 Mei 2011 - 12:49

    Gabrielle:

    Schattie wat doe je toch allemaal fantastische dingen! Ben heel benieuwd hoe je surfweekje je gaat bevallen! Hele dikke knuffel xx

  • 26 Mei 2011 - 16:39

    Jody:

    Heey Lisette,

    Wow. Aan ervaringen geen tekort.
    Zo zie je nog eens een keer je 'verre' familie. Je foto's zien er allemaal fantastisch uit.

    Ook heel goed dat je allerlei culturen van nabij wilt meemaken. Ook het surfen. Ik zie het al helemaal voor me.

    Ik hoop dat je niet te moe wordt van het steeds maar weer op die plank klimmen ;). Haha.

    'k Ben benieuwd naar je volgende verslag. Succes in het verloop van dit avontuur.

    Groetjes,
    Jody

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 3910
Totaal aantal bezoekers 84118

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: