Travelling to Canada! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Travelling to Canada! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Travelling to Canada!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Oktober 2009 | Verenigde Staten, New York

Ik ‘neem’ jullie graag mee op reis naar Canada met een hele groep fotograferende- filmende – snurkende – chinees etende Chinezen...

Vrijdagmorgen, 16 oktober, 8:15 uur AM, Chinatown New York. Dit was de tijd en plaats waar onze bus zou vertrekken voor een 3-daagse trip naar Canada. Samen met 4 andere meiden uit mijn klas (1 Nederlandse, 3 Zwitserse) boekte ik eerder die week een trip naar de Niagara Falls, Toronto en 1000 Islands. Aangezien ons budget niet erg groot is boekte we een goedkope bustrip bij een Amerikaanse reiswebsite. De travelguide zou ons van de nodige informatie voorzien in Engels en Chinees. Aangezien de bus vanuit Chinatown vertrok, was dit te verwachten. Tot mijn grote verassing was er naast de nodige Chinezen ook nog een Nederlands stel en een andere groep studenten, die net als wij een talencursus volgde.

De busrit leidde ons langs mooie, herfstachtige plaatjes. Halverwege had het zelfs gesneeuwd. Bizar om sneeuw te zien op herfstbomen. Na de nodige stops bij Chinese restaurants, paspoortcontrole en een bezoek aan een glasmuseum, arriveerde we in de avond dan eindelijk in ‘Niagara’. Onder begeleiding van de Chinees/Engelse instructies van onze tourgide ( ‘Follow me please, please follow me, take a picture, look around’), maakte we voor het eerst kennis met de indrukwekkende Niagara Falls. ’s Avonds zijn deze mooi verlicht en elke 5 minuten veranderen ze van kleur. De watervallen zijn enorm en produceren een hoop geluid. De falls zelf zijn erg bijzonder en indrukwekkend. Erg zonde dat er rond deze watervallen een hele kermis is gebouw dat voornamelijk bestaat uit casino’s, hotels, restaurants,etc. In een van deze hotels werden we vervolgens netjes afgezet. Na een drankje met de andere groep studenten konden we genieten van een stille nacht in Niagara. Toen pas besefte ik hoe ik gewend ben geraakt aan het lawaai in New York.

De volgende dag stond er veel op het programma. Na een heerlijk Amerikaans ontbijtbuffet, mochten we de Niagara Falls bij daglicht aanschouwen. Ook bij daglicht is het een indrukwekkend natuurverschijnsel. Na de nodige foto’s maakte we ons op voor een boottocht in Canada’s oudste en waarschijnlijk bekendste attractie: the ‘Maid of the Mist’. Gewapend met onze smurfenponcho’s bracht de boot ons wel erg dichtbij de watervallen. We kregen het nodige water over ons heen, maar het was zeker de moeite waard! Wat een power komt er van die watervallen, ongelooflijk!

Na deze enerverende boottocht werd het tijd voor wat ontspanning. We kregen een film te zien in een mega IMAX bioscoop over de geschiedenis van Niagara. Ik zal daar verder niet te veel over uitweiden want het was niet bepaalde een Oscar waard. De bus stond alweer op ons te wachten om ons te brengen naar de volgende attractie: de Skylon Tower. Met een gigantisch uitzicht op de Niagara Falls & omgeving, genoten we van een heerlijke lunch. Het uitzicht veranderde steeds weer doordat de vloer ronddraaide. Na deze lunch werd het weer tijd voor een enerverend busritje.

De bus zette ons 2 uur later netjes af in Toronto, de grootste stad van Canada! Allereerst maakte we een boottocht over het Ontariomeer, waarbij we prachtig uitzicht kregen over de Toronto skyline. Dat is nog eens wat anders dan de New York skyline. Na deze boottocht bezochte we de meest bekende attractie van Toronto: de CN Tower. Deze toren is de op een na hoogste toren van de wereld en dat leverde dan ook een mooi uitzicht op. Leuker dan het uitzicht was eigenlijk nog de glazen vloer, waarbij het uitzicht dus onder je voeten lag, heel bizar!! Na dit hoogtepunt brachten we nog een bezoekje naar de Cityhall van Toronto en uiteindelijk werden we, via Chinatown (uiteraard), gebracht naar ons hotel. De rest van de avond heb ik genoten van het lekkerste bed ever (bijna beter dan mijn eigen). Helaas was dit genot maar van korte duur want om 7 uur moesten we alweer in de bus zitten. De derde en laatste dag: er stond weer een lange reis terug naar New York op het programma.

Voordat we naar New York gingen, brachten we nog een bezoek aan de 1000 Islands van Canada. Hier liggen meer dan 1800 eilanden bij elkaar en dat leverde leuke plaatjes op tijdens ons boottochtje. Verschillende beroemdheden kopen zo’n eiland en bouwen er een bescheiden vakantieverblijf op. Nog even genoten van de rust en natuur voor we het drukke New York weer ingingen…

Al met al een enerverend en vol weekend, maar het was zeker de moeite waard! We hebben het erg gezellig gehad met z’n 5en en we hebben een hoop gezien. Ook het weer was ons goed gezind, ondanks dat het koud was. Een groot voordeel aan deze Chinese reis is dat we een hoop foto’s hebben en die wil ik dan ook graag met jullie delen. Chinezen weten als de beste hoe ze foto’s moeten maken!

Tot de volgende blog!

Liefs Lisette

• 22 Oktober 2009 - 03:45

Je Moeder:

Zo nu ben ik een keer de eerste. Leuk verslag en prachtige foto's.Nog een week en dan komen wij NY ook bekijken.xxx Jacq

• 22 Oktober 2009 - 07:23

Femke:

en ik ben de tweede :)

hooi meisje, wat leuk om weer wat van je te lezen, en wat een superleuke trip heb jij gemaakt! mooie foto's zeg! (en wat is je haar lang zeg, mooi, hihi!)
    veel plezier volgende week met paps en mams! en geniet er nog maar goed van!!
    groetjes, ook van Twan!
    x, Femke

• 22 Oktober 2009 - 09:25

Simoon:

:D en ik ben de derde.

Je hebt weer mooie foto's meid! Die body-warmer... is die nieuw?? Hij lijkt een beetje op degene die wij vorige jaar zo leuk vonden bij de Esprit maar die voor arme studenten niet te bekostigen was....

De watervallen zijn erg mooi, pa en ma vonden het ook een hele bezichtiging vroeger :P en nu heb jij ze nog in verschillende kleuren kunnen bewonderen.

Geniet van je laatste 2 maanden!

Liefs Simone

• 22 Oktober 2009 - 11:15

Jenneke:

Lieveschat!
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin gehad hebt op je reisje naar Canada!! Echt heel erg mooi de foto's ook! Ik zeg, snel skypen!? & geniet lekker van het bezoek van je ouders!:)
    Lieeeefs!

• 22 Oktober 2009 - 13:22

Linda Mulder:

Hee Lisette,

Wat een leuk verhaal weer :) Leuk ook dat je in Canada bent geweest. Ik ben daar een paar jaar geleden geweest, maar niet op de plekken waar jij bent geweest! Leuk joh dat je ouders komen :) Maak dr wat leuks van, veel plezier!

Liefs Linda

• 22 Oktober 2009 - 17:45

Joyce:

Was ik er ook maar bij geweest :(
    Het klinkt allemaal zo leuk!:)

• 22 Oktober 2009 - 19:11

Monique:

Lieve Lisette,
    wat een geweldige ervaring weer!! En wat ben ik toch jaloers op jou! Canada staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje!! Had alleen gedacht dat je daar meer houten huizen zou hebben, maar dat zie je op de foto's van Toronto zeker niet! Zal wel meer buiten de steden zijn. Ik weet nog wel van de Victoria-watervallen hoe indrukwekkend dat was. Inderdaad het geraas, waarmee het water naar beneden viel, maar ook de prachtige regenbogen, die je in het vallen van het water zag. Gelukkig was het daat niet zo'n toeristische kermis. Super dat je het zo gezellig hebt en dat het voor jou zo'n mooie reis is. Hier gaat alles nog goed! We beginnen ons al een beetje voor te bereiden op het afscheid van Frédérique over dik 5 weken. Moet je ook heel veel groten doen van Berto. Lieve groet, Monique

• 23 Oktober 2009 - 01:37

Mylene:

haha ja! nu zijn we overal vriendjes :P

ik heb niet dit hele verhaal gelezen (A)

maar Canada was zeker de moeite waard en echt heel leuk! Ondaks alle chinezen en de kou, haha.

liefs

• 23 Oktober 2009 - 16:48

Martine:

Nounou Lies ik vind het echt vet wat jij daar allemaal doet ;) Ik wou dat ik je kon opzoeken :P

Maar nog veel plezier de komende tijd hea!! Ik zal aan je denken ;)

Dikke knuffel van mij

• 24 Oktober 2009 - 18:21

Gabrielle:

Dag lieve schat van me!

Wat maak je daar toch allemaal dingen mee.. te bedenken dat je vorig jaar op 17 okt. bij mij in Aruba zat.. nu gewoon in Canada! Je verhalen over de watervallen doen mij (net zoals mijn moeder;)) idd heel erg aan de watervallen in Afrika denken! Echt een fantastisch gezicht en dat geluid wat daar ook vanaf komt.. ongelofelijk!

Geniet nog van je maandje daar, mis je hier wel dus van mij mag de tijd wel voorbij vliegen! :P

Liefs en een hele dikke knuffel!!

• 24 Oktober 2009 - 22:39

Sonja Bakker:

Heeeey lieve Lisette :)

Wat een leuk verhaal weer en wat heb je weer een mooie stukje aarde gezien het afgelopen weekend! Leuk om te lezen en leuke foto's!
    Wat ik alleen minder leuk vond om te lezen wat die 1na hoogste toren van de wereld en dan op een glazen vloer staan, gatsie ik val bijna flauw als ik er al aan denk. Lefgirl ben je! ;)

Dikke knuffel van de dieetgoeroe van Nederland: Sonja Bakker alias Christien

• 25 Oktober 2009 - 09:30

Annemieke:

Settie!

Wat een verhalen weer, zo vet echt!! Daarbij valt mijn tripje naar Barcelona bij in het niet haha! Maar echt heel leuk dat je al die dingen kunt doen! Geniet er nog maar goed van en dan snel terugkomen, we miss you!!

Liefs xx

• 25 Oktober 2009 - 12:30

Wilma Van Nunen:

Lisette, leuk om weer je blog te lezen, je hebt weer mooie foto's gemaakt, heb genoten van je reisverslag, succes met je studie, groetjes
    Wilma

• 25 Oktober 2009 - 16:10

Wim En Ineke:

Hoi Lisette,
    Het is weer een prettig leesbaarverslag van je belevenissen. Canada komt ook op ons lijstje!
    Geweldig dat je zoveel kansen en mogelijkheden hebt om zoveel te zien en ook nog benut!! Nu nog even en dan kan je je ouders weer in de armen sluiten. We wensen jullie een hele leuke tijd!!!!!

• 26 Oktober 2009 - 13:43

Ton&Ans:

Hi Lies,
    We waren ff het land uit, maar hier zijn we weer!!!
    Wat een super story van je Canadese weekend.Zeker de moeite waard geweest!! Prachtige foto's ook.Nog een paar dagen en dan kun je paps en mams ook van het NY-life laten genieten.Maak er een leuke tijd van met z'n 3en. We missen je hier hoor. Tot je vlg verhaal.
    Dikke kus(ook van BJ).
    XXXXXXXXXXX

• 29 Oktober 2009 - 14:22

Femke:

heeeeeeeeel veel plezier morgen als je paps en mams komen!! kusje!