Living the American dream… - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Living the American dream… - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Living the American dream…

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Oktober 2009 | Verenigde Staten, New York

‘Can you tell me the way to Times Square?’… ‘Macy’s is that way, am I right?’ …

Great! Ik mag mezelf bijna een échte New Yorker noemen! Mensen vragen de weg aan mij, dat betekent dat ik er niet (meer) zo toeristisch uitzie als ik denk! :D Ik moet er wel bij vertellen dat er nog wel regelmatig aan me wordt gevraagd of ik een ritje in de toeristische bus wil maken of dat ik naar boven wil in de Empire State Building.. beetje jammer! Ondertussen heb ik ook al verschillende nationaliteiten toebedeeld gekregen: Duits, Deens, Zweeds.. ze verzinnen elke x wat anders lijkt het wel! Als je ze verteld dat je uit Nederland komt gaan ze lachen en doen ze alsof Nederland een of andere teddybeer is: ‘Oh, Holland.. how cute’.

We zijn ondertussen alweer bijna 3 weken verder en ik zit zo ongeveer op de helft van mijn verblijf hier in New York. De titel van deze blog verklaard eigenlijk al genoeg, maar voor diegene die nog twijfelen: het gaat nog steeds goed met me!! New York heeft ondertussen een speciaal plekje in m’n hart gekregen en de stad blijft me verbazen en verrassen! Afgelopen week was ik mijn ‘tourist guide’ nog eens aan het doorbladeren en ik kwam tot de conclusie dat ik vrijwel alle sightseeing (met uitzondering van de musea) nou wel gezien heb, dus de afgelopen weken ben ik het ‘echte’ New Yorkse leven gaan leven....

Een paar (culinaire!) hoogtepunten uit de afgelopen weken wil ik uiteraard graag met jullie delen!

Het Max Brenner restaurant, wow.. voor de chocoladefans, hier moet je heen als je naar New York gaat! Dit restaurant is en gaat alleen maar om chocolade! Puur, melk, wit, in ijs, cake, koekjes vorm, met allerlei soorten fruit.. en het toppunt op de menukaart is wel een chocoladepizza! Ook heb ik mijn culinaire woordenlijst uitgebreid met wat Koreaanse, Italiaanse, Mexicaanse, Japanse en Amerikaanse etenswaren! Dit laatste kan je bijna geen eten noemen, dat zijn gewoon wat chemicaliën bij elkaar gestopt, leuk kleurtje er aan toegevoegd en het ziet er eetbaar uit. Eet smakelijk is weer een ander verhaal, maar lang leven de internationale variatie in New York! Uit school of ’s avonds ga ik vaak eten met andere studenten en dat is echt heel gezellig! Super leuk om met die verschillende nationaliteiten om te gaan. Vooral ook leuk om je culturen met elkaar te delen of elkaar dingen aan te leren. Geef een Koreaan een dropje of leer een Amerikaan hoe je ‘van Gogh’ of ‘stroopwafel’ moet uitspreken en je hebt lol! Een van mijn Koreaanse vriendinnetjes roept al telkens ‘Ik hou van jou’ haha! Ik kom er ook niet onderuit dus er wordt naast mijn Engels ook aan mijn Koreaans gewerkt! Daaronder valt gelijk de missie van de Koreaantjes: ‘leer Lisette eten met stokjes’ :D

De parken in New York staan nog steeds hoog bij mij aangeschreven dus ik heb weer een aantal andere parken, waaronder een park in de Bronx, met een bezoekje mogen vereren. Waar wij in Nederland de parken gebruiken om je hond uit te laten of een wandelingetje te maken, zo worden hier de parken gebruikt om hele weekenden door te brengen. Overal staan publieke barbecues en picknicktafels en ook alle sportfaciliteiten zijn voor iedereen toegankelijk. Wat gezelschap van een straatmuzikant of straatacrobaten en het plaatje is compleet. Super leuk om van zo’n typisch Amerikaans ‘gebeuren’ getuige te zijn!

Over Amerikaanse ‘gebeuren’ gesproken. Afgelopen zondag ben ik naar de Times Square Church geweest. De kerk ziet eruit als een theater en als je wil, kan je er de hele dag doorbrengen. Er worden elke zondag 3 diensten gegeven en per dienst komen zo’n 8,000 mensen. Het is dan ook wel een feestje om zo’n dienst mee te maken. De energie, de overtuiging en het enthousiasme van die kerk is zooo enorm! Na de dienst werd ik gelijk aan de arm meegenomen door een aardige mevrouw, die me vervolgens aan de halve kerk ging voorstellen, haha! Al met al: een bijzondere ervaring!

Naast de Times Square Church bezoek ook regelmatig andere kerken in New York. De diensten hier gaan er echt heel anders aan toe dan in Nederland, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar goede indrukken opgedaan. Mensen zijn hier zo aardig dat je je heel snel thuis voelt.

Rond Times Square vinden ook de vele musicals en shows plaats. Een van mijn Koreaanse vriendinnetjes heeft sinds kort een stage bij een bedrijf dat zaken doet met deze musicalwereld dus zo zat ik 2 avonden achter elkaar (gratis!!) bij een Broadwayshow!

Ik vermaak me dus goed met verschillende etentjes, drankjes, bioscoopbezoekjes, Broadwayshows, shoppen, hier en daar nog wat sightseeing (in de herhaling) en zo kan ik nog even doorgaan...

Door al deze leuke dingen vergeet ik helemaal te vertellen hoe het op school gaat! Daar ben ik uiteindelijk voor gekomen natuurlijk. Ik kan jullie vertellen dat het ook daarmee goed gaat! Ik merk dat het Engels praten steeds vloeiender gaat en de Cambridge stof is goed bij te houden! Ik hoop natuurlijk dat het ook zo goed zal gaan op het examen in december.. we zullen zien!

Lieve allemaal, bedankt weer voor alle leuk reacties, mailtjes, smsjes en krabbels! Ik zal proberen deze keer niet zo lang te wachten met het schrijven van een nieuwe blog. Ik heb alweer een aantal leuke dingen op het programma staan..dus tot snel!

Liefs Lisette





  • 09 Oktober 2009 - 07:00

    Gabrielle:

    Woehoeeee ik ben de 1e! Wat een belevenissen weer, wordt jaloers als ik ze lees! Super dat je je zo vermaakt daar, dat je gewoon al op de helft bent.. niet te geloven! Geniet er nog van, ga je dit weekend even uitgebreid terug mailen!!

    Dikke X!

    P.s. Heb je nou Uggs aan op een van de foto's of zie ik het verkeerd?! Haha xx

  • 09 Oktober 2009 - 07:00

    Gabrielle:

    Woehoeeee ik ben de 1e! Wat een belevenissen weer, wordt jaloers als ik ze lees! Super dat je je zo vermaakt daar, dat je gewoon al op de helft bent.. niet te geloven! Geniet er nog van, ga je dit weekend even uitgebreid terug mailen!!

    Dikke X!

    P.s. Heb je nou Uggs aan op een van de foto's of zie ik het verkeerd?! Haha xx

  • 09 Oktober 2009 - 08:41

    Annette:

    Hey Lies!
    Wat een super leuk verhaal weer! Duidelijk dat je je helemaal thuis voelt in New York:)
    Wel nog aan de studie denken he?!;) want je moet nog wel examen doen! maar dat komt vast helemaal goed!
    we mailen!
    xx!

  • 09 Oktober 2009 - 10:51

    Joyce:

    Maar goed dat ik die snoepjeswinkel niet heb gezien. Ik vond die chocolawinkel al verleidelijk. Je exam gaat wel goed komen; je leert de stof lerenderwijs, want je moet het toepassen in je dagelijkse gebruik.
    Ik mis je!

  • 09 Oktober 2009 - 10:53

    Christien:

    Schatjee, wat een leuk verhaal weer!!! :D Altijd leuk om jou blogs te lezen, je zou er wat mee moeten doen met dat schrijftalent van je ;)
    Geniet nog lekker en ik spreek je snel ;)

    Liefssss

  • 09 Oktober 2009 - 11:39

    Annemieke:

    Settie!

    Op de helft alweer, gaat snel he! Ben echt zo blij dat je t nog zo naar je zin hebt! Oehh die Max Brenner moet ook maar naar NL komen! Of juist niet haha ;)
    Foto's zijn ook super leuk, ben echt benieuwd wat je allemaal nog meer gaat doen!
    Take care, liefs! xx

    P.S. Snel skypen, nu kan het! X


  • 09 Oktober 2009 - 14:04

    Willem:

    Liset wat een heerlijk verhaal weer!! Je voelt je dus al echt een Big-Applenaar ;) Heerlijk om te horen dat je wat vooronderzoek voor mn bezoekje hebt gedaan :D He blijf genieten, time flies...
    cc

  • 09 Oktober 2009 - 20:11

    Laura:

    Hey lief schoonzusje!

    Wat een(letterlijk) heerlijk story schrijf je...het water loopt me in de mond..mmhh!
    Erg leuk om te horen dat je zoveel leuke dingen doet en meemaakt! Meid, geniet ervan...:-)
    It's a once in a lifetime experience!

    liefs Laura

  • 10 Oktober 2009 - 05:21

    Ton&Ans:

    Hoi Lies,

    Super leuk geschreven verhaal van je!!!Lijkt net of we in een tijdschrift "zitten". Blijf zoveel mogeljk zien en -doen!!!! We zijn trots op je dat je dit allemaal onderneemt!!
    Fijn weekend.
    Liefs en dikke kus

  • 10 Oktober 2009 - 13:34

    Wilma Van Nunen:

    Lisette, leuk verslag en aparte foto's, geniet nog van die weken, het is zo voorbij, Joyce zou zo weer terug willen!! Succes met de studie, groetjes Wies en Wilma.

  • 12 Oktober 2009 - 08:27

    Linda Mulder:

    Hee Lisette!

    Leuk joh om alles te lezen! Leuk dat je lekker veel aan het ondernemen bent, zodat je ook echt 'alles' van New-York hebt gezien :) Geniet er nog van!

    Liefs Linda

  • 12 Oktober 2009 - 10:13

    Simoon:

    Liset!

    Wat een meesterlijk verhaal weer. Jammer dat ik het zo snel uit heb ;)

    Je gelooft het niet maar zelfs op een ordinaire vrijdag avond in het dorp ben je gespreksonderwerp midden in een winkel. Kwam Ans, Ton en Bjorn tegen :) Dat betekent dat we je niet vergeten!

    Geniet nog van je laatste maanden daar. Ik verwacht je wel met een certificaat terug in Veenendaal hoor!

    Liefs Simone

  • 13 Oktober 2009 - 10:04

    Femke:

    Lisette!!

    wat leuk om weer wat van je te lezen, je schrijft erg leuk! en wat een mooie foto's, die chocolade ziet er lekkerrrr uit! :)
    tijd gaat snel, dus geniet er maar lekker van meid(en dat doe je zo te zien! ik wacht vol spanning weer op je volgende verhaaltje!

    liefs, Femke

  • 03 November 2009 - 14:07

    Irma:

    he lisette, leuk joh wat je allemaal meemaakt. Ik heb altijd een heel ander idee van studie gehad....geniet nog maar lekker van de tweede helft en groetjes
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 84106

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: