Groot, Groter, GROOTST.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu Groot, Groter, GROOTST.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

Groot, Groter, GROOTST..

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Ik ben er!!!!!!!

Gister rond 2 uur, lokale tijd, ben ik aangekomen in de studentenresidentie van hotel The New Yorker in New York. Het was echt een vermoeiende reis, maar daarover zo meer. Ik zit hier nu echt midden in de grote stad! Als ik naar buiten kijk zie ik heel veel gele taxi’s, heel veel mensen en hele hoge gebouwen (zie foto’s). Je kan je nog zoveel bij voorstellen bij deze stad maar het overtreft echt elke verwachting. Alles is groot, alles is druk, overal is lawaai en de gebouwen gaan zo hoog dat je er een zere nek van zou krijgen. Het maakt zeker indruk, maar ik vind het nog een beetje lastig om mezelf een ‘plekje’ te geven in deze stad. Ik voel me een beetje het kleine meisje in de grote stad..en dat terwijl ik helemaal niet klein ben ;)! We zullen zien hoe het zal gaan..

Zaterdagmorgen om 5 uur ben ik met mijn ouders en Christiaan richting Schiphol gereden. Het was nog een hele puzzel om mijn koffers tot de maximaal van 46 kg te krijgen, maar het is gelukt: 44,5 kg :D Bij het afgeven van m’n bagage hoorde ik dat ik binnen 15 minuten al bij de gate moest zijn. Beetje balen was dat wel want dit zorgde bij mij voor de nodige onrust. Ik mocht nog net afscheid nemen van m’n ouders en broer en toen ben ik snel door de paspoortcontrole naar mijn gate gelopen. Gelukkig was hij niet zo ver weg, maar door alle spanningen en de onvoorspelde haast liepen de emoties toch een beetje hoger op. Een beetje vervelend begin van mijn grote avontuur. Daar zat ik dan in m’n remie met serieus, bijna alleen maar Amerikanen… vrijwel niemand was ook alleen, wat een gezelligheid! Ik vloog met KLM maar bij de gate bleek dus dat ik in een vliegtuig van Delta Airlines vloog. Ik mocht dus gelijk Engels spreken. De vlucht is verder, op wat turbulentie na, goed verlopen.

Om 10.15 lokale tijd landde we op New York JFK. Toen begon de lange rij voor de douane. Ik was eindelijk aan de beurt en alles leek goed te lopen, tot hij op het laatste moment zei; ‘oh wacht, ik dacht al wat mis ik nou!’ Ik moest een of ander wit formulier invullen omdat ik een visum heb. Dit formulier had ik nooit gekregen, dus ik mocht weer uit de rij met een man van het vliegveld mee om dat formulier in te vullen. De formulieren waren op.. of ik hem anders even in het Spaans wou invullen. Ik ben de moeilijkste niet dus met wat hulp van die man en mijn 2 jaar schoevers Spaans ervaring is het helemaal gelukt. Ik hoefde gelukkig nu niet weer terug in de rij en nu kon ik doorlopen. Mijn koffers lagen ook echt nog als enige op de bagageband en ik was door het formulier te laat voor mijn shuttle service. Gelukkig konden ze een nieuwe voor me regelen en zo zat ik dan niet veel later in mijn taxibusje naar mijn hotel/residentie.

Dit taxiritje was gelijk mijn eerste kennismaking met New York. Ongelooflijk! Ze rijden hier gewoon waar plaats is en waar die strepen op de weg voor staan mag Joost weten, want ze rijden gewoon dwars door elkaar heen. Het viel me op dat veel van die Amerikaanse auto’s écht lomp en lelijk zijn, ik was toen ook zeer verheugd toen ik een verdwaalde volkswagen zag rijden, ik voelde me gelijk thuis haha! Er was ook nog een auto die ‘maxima’ heette, wat een herkenning! Er moest ook nog andere mensen naar hun hotels worden gebracht en ik was natuurlijk de laatste, dus ik had alvast een mooie rondleiding door New York.

Om 14.15, lokale tijd, kwam ik aan bij mijn residentie en ik mocht nog een kleine 1,5 uur wachten tot mijn kamer klaar was. Mijn kamer is prima en de locatie is écht perfect.. just look at the pictures! ’s Avonds ben ik gelijk mee uiteten gegaan met Joyce (Nederlands meisje) en nog 2 andere meisjes uit Duitsland en Korea, lekker multiculti dus! Vandaag heb ik, samen met Joyce, vooral erg veel gelopen door de stad en ik moet zeggen dat ik het steeds leuker begin te vinden. Ik heb er zere voeten van gekregen! Morgen heb ik mijn eerste dag op school dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Lieve mensen ,super leuk hoe jullie al op mijn eerste blog hebben gereageerd en ik vind het echt heel leuk en fijn om te zien en horen hoe jullie met mij meeleven, dank jullie wel! Het idee dat ik 4 maanden van jullie allemaal ‘verwijderd’ ben, maakt me af en toe een beetje van slag, maar ze zeggen dat het erbij hoort! Ik merk nu al dat het een hele ervaring is om helemaal alleen zo ver weg van mijn vertrouwende leventje te zijn en ik kan er alleen nog maar meer van leren..

Tot de volgende keer! Dan hoop ik jullie te kunnen vertellen hoe het gesteld is met mijn Engelse vaardigheden :D

Liefs Lisette

Ps. Ik heb een Amerikaans mobiele nummer en ook een postadres hier! Als je interesse daar in hebt, stuur me even een mailtje of iets dergelijks. Ik vind het namelijk niet zo’n handig plan om deze openbaar op het internet te publiceren!

  • 17 Augustus 2009 - 03:59

    Wilma Van Nunen:

    Beste Lisette, gelukkig alles goed verlopen, Joyce ontmoet, zie dat je niet zo hoog zit in the New Yorker, leuk reisverslag leuke foto's, wij wensen jou een goed verblijf, zal wel even wennen zijn, groetjes Wies en Wilma

  • 17 Augustus 2009 - 06:36

    Eline:

    Wooww,

    wat een uitzicht, haha!
    Fijn dat alles helemaal goed gegaan is! Moest wel lachen, heb van de week een film gekeken over een man in NY, die ook zo'n papier moest invullen.. Ik wil wel graag je nr en adres, dus die stuur je mij wel even he?! :)

    Schat, heel veel succes op school vandaag en geniet van de tijd daar, het gaat vast heel snel!

    Liefs xx

  • 17 Augustus 2009 - 06:56

    Mirjam:

    Hej Lisette,
    Wow je avontuur is begonnen, super zeg!
    En wat leuk dat ik mee kan genieten.
    Ik ben zelf een weekje naar Zweden geweest, uiteraard Malmö haha maar ook naar Stockholm, wow, wat een gave stad. A.s. donderdag vertrek ik voor 5 dagen naar Barcelona, ik heb zin zeg.
    Ciao!
    Mirjam

  • 17 Augustus 2009 - 07:25

    Femke Schaars:

    wat leuk om wat van je te lezen!! blij dat alles goed is gegaan, hoor! wow wat heb jij een mooi uitzicht!! yellow cabs :)
    veeeeeel succes vandaag!
    groetjes vanuit Arnhem!
    Femke

  • 17 Augustus 2009 - 07:39

    Madelon:

    Chica!!

    Yeah eindelijk de eerste fotootjes!! Ziet er echt gaaf uit!! ( ik beetje jaloers natuurlijk!!) Vooral op je flatscreen ;-)
    Nou heel veel succes op school! En veel plezier in de big city!

    xxx

  • 17 Augustus 2009 - 08:48

    Simoon:

    Liset!!

    Ik ben blij dat je heelhuids aangekomen bent in NYC, na wat oponthoud! Leuk ook de foto's van je kamertje.
    Over het uitzicht hoef je niet te klagen ;)

    Ben benieuwd naar je eerste schooldag vandaag.
    Ik ga verder met het huishouden aan kant maken :P moet ook gebeuren.

    Liefs

  • 17 Augustus 2009 - 08:50

    Annemieke:

    Setje!!

    Nou wat een gedoe nog allemaal zeg, is je spaans zelfs nog nuttig geweest haha! Maar het ziet er echt super vet uit, echt waanzinnig uitzicht heb je!
    Heel veel plezier straks met je les, ben heel benieuwd hoe het is, dus snel laten weten!!
    Ohja, ik wil je nr enzo natuurlijk graag, dus miss kun je die straks ff doormailen :D

    Liefs! xxx mieke

  • 17 Augustus 2009 - 08:56

    Karin :

    Hoihoi wereldreiziger,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Tjonge, wat een geweldig uitzicht!!! Kan me voorstellen dat je bij het zien van al die grote gebouwen en vele gele taxi's je een heel klein meisje voelt!!

    stuur je je postadres? Kunnen we je af en toe even een kaartje sturen.

    Liefs Karin

  • 17 Augustus 2009 - 08:58

    Christien:

    Lieverdjeeeee!!!!

    Leuk verslag!!! Leuk dat we zo toch een beetje met je mee kunnen genieten van je belevenissen!! :) Succes vandaag op je eerste schooldag, ben erg benieuwd hoe dat bevalt!! Dikke knuffel van mij

  • 17 Augustus 2009 - 10:14

    Marinelle:

    Hoi Nicht

    Meid wat een avontuur zeg vind het knap van je hoor weet niet of ik je na zou doen.
    Maar het lijkt me wel super gaaf New York!

    Heel veel succes daar en we denken aan je!!

    Liefs van Gerard en Marinelle

  • 17 Augustus 2009 - 10:19

    Esmeralda:

    Hee Setje! Heeeel veel plezier en succes daar! Lijkt me echt helemaal super! Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Veel succes ook op school. We contacten!

    X Es

  • 17 Augustus 2009 - 11:04

    Linda Mulder-Vd Hee:

    Hee Lisette!

    Echt leuk om je verhaal te lezen! Fijn joh dat je nu lekker op je plekkie zit! Ik wens je heel veel succes toe en Geniet er van!

    Liefs Linda

  • 17 Augustus 2009 - 13:24

    Pa En Ma:

    Wij zijn super trots op je dat je dit avontuur bent aangegaan. Geniet er lekker van. Voor je het weet is alles gewoon en moet je over vier maanden weer wennen om in Nederland te zijn. We zijn benieuwd hoe je eerste schooldag was.

    XX pa en ma

  • 17 Augustus 2009 - 15:30

    Willem:

    Super leuk om je eerste belevenissen te lezen Liset!! Hoop dat NYC snel echt als JOUW stad gaat voelen! Aan je weblog te zien leeft half Nederland in ieder geval met je mee;) Ik ben nu onderweg naar huis, zit op Hong Kong Airport! Liset, we gaan snel ff skypen! Zet m op en geniet vooral van elke dag!!!
    xxxx

  • 18 Augustus 2009 - 07:48

    Sammie:

    Heeey Setje,

    Wauwie de pauwie wat een avontuur al!:D Begin je nu al een beetje te aklimatiseren? Komt vast helemaal goed!

    Ik doe jou snel een xtje mailen!!! En ik wil ook je nummertje en adresje wel hebben!

    Dikke kus, geniet ervan!

  • 18 Augustus 2009 - 14:53

    Gabrielle:

    Schattie!!

    Fijn dat je nu op de plaats van bestemming bent!! En wat een uitzicht, niet te geloven gewoon!! Al die taxi's haha! Enjoy en take care!!

    Liefs xx

  • 18 Augustus 2009 - 16:24

    Esmeralda:

    Thnx voor je reactie!
    Wat goed trouwens dat je koffer uiteindelijk het goede gewicht was, pfff. Was blij dat ik met de auto ging ;)

  • 18 Augustus 2009 - 20:51

    Wim En Ineke:

    Lieve lisette,
    Leuk om al je belevenissen te lezen en met je mee te leven. Het uitzicht vanuit je kamer is echt super, je vergeet niet dat je in NY bent!!Een geweldige tijd toegewenst en we blijven je volgen.
    Een hartelijke groet, Wim en Ineke

  • 19 Augustus 2009 - 19:29

    Janika:

    Lieve Lies,

    Vond het erg gezellig om net even via Skype met je te kletsen!! Leuk om nu ook een beeld te hebben van hoe je erbij zit, lekker je eigen plekje. Heel veel succes met je verdere ontdekkingstocht door de stad en het went vast erg snel. Geniet ervan!!

    Dikke kus,
    Janika

  • 21 Augustus 2009 - 14:01

    Marian:

    Jeetje...wat een ervaring en belevenis!!
    Klein meisje in the big city, wauw...

    Fijn dat je goed bent aangekomen, op wat formulieren na dan...

    Geniet van je ervaringen en indrukken, succes op school!
    Ik blijf je volgen...
    ook krabbelen op de hyves!

    Tot over 121 dagen!

    Liefs en dikke knuffel Marian

  • 21 Augustus 2009 - 19:57

    Christiaan:

    He liesje!

    You survived the big trip to NY. Klinkt al helemaal leuk. Lies wen er maar aan dat dingen altijd anders lopen dan je denkt! Super dat je al een beetje gesnoven hebt aan de multi culitsfeer die de stad uitstraalt! Ben blij dat je plekkie helemaal toppie is! Ziet er echt cool uit. Ik ben net weer terug van voetbalkamp! We hebben het weer overleefd! Je polootje rijdt toppie! Ik zal er wel regelmatig in blijven rijden hoor! Nou geniet daar maar van alles. Echt hoor time flies when you are having fun! Enjoy it!

    Liefs Christiaan

  • 22 Augustus 2009 - 09:43

    Laura:

    Hey Lies,

    Leuk je belevenissen zo te volgen...
    Wat een heenreis zeg...gelukkig zit je nu lekker op je stekkie. "End good, all good" zullen we maar op 'onze' manier zeggen..:-):-)

    Ben benieuwd hoe je eerste studieweekje was!! Engels, amerikaans en nog eens Engels, ofniet?

    Hoop dat je snel aan alles zal wennen en er dan volop van kan genieten..you go girl!!

    Liefs Lau

    P.s: chris en ik willen graag je tel.nr en postadres hebben.

  • 22 Augustus 2009 - 11:14

    Monique:

    Hé die Lisette,

    wat een turbulente start!!! Kan me voorstellen dat je een beetje van slag was nu je zo snel afscheid moest nemen van je "dierbaren"! Maar je ziet, alles komt toch op zijn pootjes terecht en nu je er een weekje bent, zal het waarschijnlijk wel steeds beter gaan! Zitten er veel Nederlanders op de opleiding of is het ook een multiculti gebeuren? Wij zijn natuurlijk superblij dat onze dochter (voorlopig) weer veilig op honk is. Ik wens je een hele fijne tijd in New York; zou ook wel even willen komen kijken! Geniet van alle mensen om je heen en koester de mooie momenten! Lieve groet,
    Monique

  • 23 Augustus 2009 - 19:21

    Christa:

    Hoi Lisette,

    Nooit geweten dat jij zo leuk kunt schrijven, echt beeldend.Ik zie het zo voor me! Martine is super jaloers op je dat je in New York zit, ze zou zo even langs willen komen maar daar moet ze nog maar een paar jaartjes op wachten, dan mag ze zelf. Hopelijk heb je het naar je zin op school maar dat lezen we nog wel.

    Groetjes, Christa en de rest van de familie.

  • 23 Augustus 2009 - 20:23

    Ton En Ans:

    Hi Liesje,

    Nou, dat was ff een vuurdoop voor je!!!Voor het eerst ECHT alleen VER op reis en dan al tegenslag. Maar meissie, je ziet: komt allemaal weer goed!!! Heel leuk om je verhaal te lezen en een indruk te krijgen waar je zit.Wij zijn net een uurtje terug van onze vakantie in Italie en France en een weekendje Parijs, wat natuurlijk helemaal niks voorstelt bij NY....
    We willen graag je mail en nr. en blijven je spotten!!!Heel veel plezier en GENIETEN hè!!!!
    Liefs van ons
    XXX


  • 16 September 2009 - 21:36

    Meike:

    Haha wat een leuk verhaal! En zo herkenbaar ook ;) En die situatie met dat witte formulier voor het visum had ik ook, echt irritant was dat! Je kamer ziet er ook wel leuk uit trouwens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 84107

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: