De toeristische route.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu De toeristische route.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Elsenaar - WaarBenJij.nu

De toeristische route..

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Het is inmiddels bijna 2 weken geleden dat een blog hebt geschreven over mijn leventje hier in New York. Jullie zijn natuurlijk onwijs benieuwd wat ik allemaal uitspook aan de andere kant van de oceaan dus het is tijd voor een nieuw hoofdstuk uit ‘Lisette waar ben je nu?' :D

Bijna 3 volle weken ga ik al naar school. Volgende week is mijn laatste weekje ‘General English’ en dan gaat de Cambridge cursus al beginnen. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan want dan gaat er namelijk wel het een en ander veranderen. Allereerst krijg ik een andere leraar. Ik heb hem al gesproken en het is een erg aardige man dus dat moet wel goed komen. Ten tweede krijg ik een hele nieuwe klas, vol nieuwe klasgenoten. Ik denk dat de meeste nog moeten aankomen in New York dus dat is even afwachten. Voordeel is wel dat zij de volle 12 weken blijven dus geen komen en gaan van studenten. Maaaaar... dit alles is pas over ruim een week, dus eerst nog even een update van de afgelopen twee weken!

In mijn vorige blog vertelde ik jullie dat ik een lijst had getekend om te veranderen naar de ‘morningclass’. De week erna ben ik inderdaad verplaatst naar de ‘morningclass’ en dat is echt stukken beter! Ik heb in de ochtend les en vanaf 1 uur ben ik vrij. Dat betekent een hele middag voor leuke dingen! M’n klas is ontzettend gezellig en ik heb ook echt leuk contact met m’n klasgenoten. Gisteravond ben ik voor het eerst uit geweest in New York naar een bar waar zo ongeveer mijn hele school liep en vanmiddag heb ik op z’n Koreaans geluncht met een aantal mensen van school, genoeg gezellige dingen dus!

De afgelopen twee weken heb ik me in de middagen vooral als een toerist gedragen. M’n lonely planet New Yorker Guide is de afgelopen weken echt m’n beste vriend geworden, haha! Het is echt super fijn dat je overal de tijd voor kan nemen en alles op je gemak kunt bekijken… lonely planet geeft er ook nog een leuk stukje culturele achtergrond bij, dus ik ben helemaal op de hoogte! :D (bedankt tante Christa!!) uiteraard doen de andere New York boekjes ook goed werk!!

Ik zal proberen de culturele hoogtepunten even kort te vertellen, want jullie zijn nu natuurlijk heel erg nieuwsgierig..

Chinatown
Dit is iets wat je gewoon gezien moet hebben als je in New York bent. Ik had er meer van verwacht maar het was zeker leuk om even door heen te lopen. Écht alles is China daar: Chinese mensen, Chinese winkels, heel veel Chinese tekens, Chinese marktjes, etc.

Wallstreet / Financial district
Het Financial district en Wallstreet is een gebied/straat met heel veel hoge kantoorpanden en mannen in pak ;) Aan de buitenkant valt er natuurlijk weinig van te zien, maar het is wel een apart idee dat daar veel belangrijke, invloedrijke, grote beslissingen worden genomen op financieel gebied. Uiteraard heb ik nog even gezwaaid naar de ‘collega’s’ van Deloitte! ;)

Ground Zero
Vlakbij het Financial district stonden de ‘Twin towers’, nu dus ‘Ground Zero’. Zoals de meeste heb ik destijds voor de televisie gezeten en de verschrikkelijke ramp gezien. Het was dan ook echt een ‘gek’ gevoel om op deze plek te lopen, vooral met het idee wat er zich toen allemaal heeft afgespeeld. Het is nu niet veel meer dan een bouwput met een paar hijskranen. Ze zijn nu bezig met het bouwen van het nieuwe World Trade Center. Ik ben benieuwd hoe het er over een aantal jaren bij ligt.

Ik zal jullie niet verder vermoeien met culturele hoogstandjes, maar om een impressie te geven heb ik het aantal foto’s geüpgrade en kan ik jullie meer foto’s laten zien! Veel leuker natuurlijk dan langdradige culturele verhaaltjes..

Naast deze culturele activiteiten heb ik me ook goed vermaakt langs de riversides, pieren, parken en verschillende wijken in New York. Zowel met als zonder goed gezelschap! Niet elke wijk is even veilig want toen we in Harlem aangekomen waren werden we gelijk door de politie gevraagd of we niet verdwaald waren en welke subway we weer terug moesten hebben. Hij wees ons maar al te graag de weg terug naar Manhattan. Ik denk dat we iets te blond waren ;) . Buiten dat voel ik me echt al op m’n plek in New York. Het is echt een stad met grote contrasten en dat maakt het juist zo leuk. Het hysterische van Times Square in tegenstelling tot het rustige van Central Park, je kunt alle kanten op! De afgelopen weken heb ik ook al mogen genieten van een echte Broadway musical en heb ik m’n eerste film in de Amerikaanse bioscoop gezien. Wat ook echt ontzettend leuk was, was een avondje karaoke met 3 Koreanen. Joyce (Nederlands meisje) was afgelopen maandag jarig en na een hugh pizza besloten we naar een karaoke bar te gaan. Je hebt hier verschillende karaokebars waar je kamers, met karaoke installatie en megabank, kunt huren en je elk mogelijk liedje kunt laten horen aan je kamergenoten. Ontzettend leuk om ook eens een liedje te horen van de Koreaanse ‘Marco Borstato’.

Het gaat dus nog steeds erg goed met me en de tijd vlieg echt voorbij! Ik ben nu gewoon al 3 volle weken van huis. Ontzettend leuk om alle reacties op mijn vorige blog(s) te lezen, heel erg bedankt!! Ook alle andere manieren waarop jullie contacten waardeer ik erg! Ik hoop dat ook alles goed met jullie gaat en dat het werkende/studerende leven jullie niet te zwaar valt..

Tot de volgende x!

Liefs Lisette

Ps. Volgende week (8-13 september) wordt de 400 jarige ‘vriendschap’ van Nederland met New York gevierd waarbij zelfs Willem Alexander en Maxima vertegenwoordigd zijn. Hou de Nederlandse televisie dus goed in de gaten, want misschien zie je mij wel door het beeld heen ‘springen’! :D

  • 05 September 2009 - 05:02

    Karin:

    Hoihoi,

    Wat weer een heerlijk reisverslag :-) Leuk om te lezen hoor!! Je vermaakt je dus prima daar aan de andere kant van de oceaan!!! Geniet er maar lekker van. Kijk weer uit naar het volgende reisverhaal.....

    Liefs en een dikke knuffel

  • 05 September 2009 - 06:11

    Wilma V.Nunen (Joyce:

    Lisette, leuk dat jullie
    samen het e.e.a. kunnen
    ondernemen, leuke foto's,
    succes met Cambridge studie, groetjes
    Wies en Wilma
    (ouders Joyce van Nunen)

  • 05 September 2009 - 08:00

    Laura:

    Hey Lies,

    Weer leuk zo´n blog van je te lezen...tsjonge, zo te lezen verveel je je ´no minute`! Leuk man...
    Enne, hoe staat het met de taal? Droom je al in het Engels..hihi ;-) Nog 1 weekje en dan weer een 'stapje hoger', toch?
    Nou, have fun verder en ben benieuwd naar je next stories :-)

    Liefs Laura

  • 05 September 2009 - 08:18

    Miekje:

    Set!!

    Super leuke blog weer, echt leuk hoe je schrijft! Al 3 weken daar, maar ik mis je al wel hoor! Ik ga je echt heel snel een heeele lange mail sturen want heb echt veel te lang niks van me laten horen en er is ondertussen weer genoeg te vertellen ;)
    Geniet van je weekend, je hoort snel van me!

    Liefs en een dikke knuffel! xx

  • 05 September 2009 - 08:37

    Sammie:

    Heeey lief meisje!

    Wat een leuk verhaaltje en mooie foto's! Echt leuk om een vriendinnetje in zo'n Amerikaanse omgeving te zien! T ziet er iig naar uit dat je het erg naar je zin hebt en daar ben ik heel blij om!

    Dikke kus, Sam

  • 05 September 2009 - 09:41

    Paula:

    Dit is wel enigzins jaloersmakend...

    Vooral de ondersteuning van leuke foto's zorgt ervoor dat ik (en ik vermoed iedereen die jouw blogjes leest) graag met je zou ruilen ;)

    Geniet ervan, voor je het weet is die eerste maand alweer voorbij :S

  • 05 September 2009 - 14:22

    Linda Mulder:

    Hee Lisette!

    Tis echt zo leuk om je verhaal te lezen, af en toe moet ik gewoon lachen om hoe je dingen 'verteld'. Haha. Kan me goed voorstellen dat je even gek sta de kijken bij de Ground Zero! Maar het lijkt me ook gaaf om er geweest te zijn :) Heel veel succes met je cursus binnenkort!

    Liefs Linda

  • 05 September 2009 - 17:04

    Elsbeth:

    Ha Lisette! Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Echt leuk om je belevenissen te lezen en de foto's te zien! Echt super! En zouden Carrie en Big (SATC) ook niet hun wedding vieren in the boathouse?
    Heel veel succes met de cursus! you can do it!
    Liefs

  • 06 September 2009 - 11:03

    Jorien:

    Hey Liesje,

    Wat een leuke verhalen allemaal! Ik ben zo jaloers! Ik ben ook maar weer eens begonnen met mn nieuwe studie jaar (lang niet zo interessant als die van jouw;)) ennuhm...Ik heb welgeteld wel iets van 4/5 uur les!

    Heel veel succes en plezier alvast met de Cambridge cursus en ik wacht weer op je volgende verhaal!

    Xx

  • 07 September 2009 - 07:49

    Marianne Monster:

    Hallo Lisette

    Heel leuk om te lezen hoe het jouw vergaat in dat verre Amerika
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je nog veel fun en leer plezier toe.

    groetjes van Marianne Monster

  • 08 September 2009 - 14:55

    Wim En Ineke:

    nou lisette, zoals we jouw verslagen lezen beleef jij meer in die drie weken dan wij in drie jaar!!! Je maakt New York wel erg aantrekkelijk, dus daar moeten we dan ook maar eens heen. Een hele goede tijd verder met veel leuke contacten en natuurlijk ook succes met de studie! Bye, bye

  • 08 September 2009 - 17:24

    Berto:

    Hi darling
    Great story you wrote about the big Apple
    It is good to see you enjoy yourself and you really have a great time in NY
    Looking forward to your next story
    Next time in English please??

    Sunny greetings from Vught

  • 08 September 2009 - 21:17

    Ton En Ans:

    Hoi Lies,

    Leuk verhaal weer van jou. Beeldend, zoals je schrijft!! Het was gezellig om met je te skypen en grandioos dat we hier int Veen je kamer met je uitzicht konden bewonderen. Zelfs de sirenes kwamen goed door. De techniek staat voor niets!!! Het bracht NY ff heel dichtbij. Veel plezier nog en succes.
    Liefs van ons.

  • 13 September 2009 - 13:33

    Marian:

    Hey meis,

    Zo te lezen heb je idd geen minuut over om je te vervelen.
    Je hebt op jou leeftijd al veel gezien, geniet ervan. Ik blijf je volgen.
    Groetjes en liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Trying to see and enjoy all the nice places in this world :-)

Actief sinds 17 Juli 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 84121

Voorgaande reizen:

13 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Australie, Nieuw Zeeland & Indonesie 2011

15 Augustus 2009 - 23 December 2009

New York 2009

Landen bezocht: